Avatar billede koppelgaard Praktikant
11. september 2007 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Binde værdier af en progressbar til en textbox

Kan man løbende få vist værdien af f.eks en progressbar eller anden control i en teksbokst?
Der er en property ved alle controls som hedder databinding.
Kan man bruge den ?

Michael
Avatar billede prec Nybegynder
12. september 2007 - 13:16 #1
Generelt skal du fange et event på den control der sker en ændring på.

Dog kan jeg se at ProgressBar ikke har et event når dens value bliver ændret.

Istedet bør du ændre værdien i din tekst boks samtidig med at du ændrer værdien i din ProgressBar.

Mht. databinding er det typisk en indadgående binding, dermed ment at du binder noget data til at blive vist i din ProgressBar.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
14. september 2007 - 09:03 #2
Undskyld jeg har overset dit svar !!

Jeg har også ledt efter en event på valueChanced eller lign.

Indgående binding:
Ja jeg har set at det ofte er noget med databaser.

Dvs jeg kan IKKE binde en teksbokst værdier til en progressbars ?
Data skal komme udefra?
Avatar billede prec Nybegynder
14. september 2007 - 09:43 #3
Jeg kan ikke rigtig se hvorfor du så gerne vil få vist værdien af din progressbar i en tekstboks.
En progressbar's værdi skal også sættes for at den viser noget, derfor kan du vel bare sætte tekstboksens værdi på samme tid?
På den måde vil de vise det samme hele tiden.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
14. september 2007 - 22:29 #4
Det er nok ligeså meget, fordi jeg gerne vil have et simpelt eksempel på databinding.

Det er nemlig det, der tilsyneladende skal bruges, når man vil sætte range for et office Excel chart til et range i et sheet begge indsat i samme form.

Se mit tidligere spørgsmål :

25/8 Sætte range for et embedded office chart: http://www.eksperten.dk/spm/793338

Michael
Avatar billede koppelgaard Praktikant
11. oktober 2007 - 19:13 #5
Lukker