Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. september 2007 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LoadMovie ind i eksisterende mc, uden nuværende overskrives

Hej

Jeg har siddet og rodet med et script, som gerne skulle kunne smide en ekstern swf-fil ind i et "nyt lag"/depth i et eksisterence mc, således at det eksisterence mc stadig vises.

Den eksterne fil fader fra alpha 0 til 100; pointen er at "nuværende" flashfil skal kunne ses imens den nye loades ind.

Jeg var flg. kode indtil videre (AS på 1. frame):
createEmptyMovieClip("pageHolder", this.getNextHighestDepth());
pageHolder.onEnterFrame = function() {
        pageHolder.loadMovie("./enter.png", this.getNextHighestDepth());
    }

og flg. kode på den knap, som skal få den nye fil til at loade:
on(release){
    pageHolder.loadMovie("./index_anim.swf", this.getNextHighestDepth());
}

Det virker, som om den først-loadede png-fil bliver overskrevet når knappen klikkes på, hvilket gør at skærmen bliver helt hvis før den nye il loades. Hvordan kan jeg undgå dette?

Vh. Christian :)

(dette er en semi-fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/795272, som var ret skidt formuleret...)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. september 2007 - 10:08 #1
Og der skulle selvfølgelig stå "Jeg har flg. kode[...]" :P
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. september 2007 - 11:03 #2
Hmm.. Beklager alle trykfejlene, jeg sidder ved et elendigt keyboard, men det er selvfølgelig ingen undskyldning for ikke at have gennemlæst min post.

"Det virker, som om den først-loadede png-fil bliver overskrevet når knappen klikkes på, hvilket gør at skærmen bliver helt hvid før den nye fil loades. Hvordan kan jeg undgå dette?"

Bør jeg lave et nyt mc med createEmptyMovieClip() når knappen klikkes på..? Eller evt. bruge attachMovie()? Alle idéer er velkomne :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. september 2007 - 12:52 #3
Hej igen!

Jeg fandt præcis det jeg søgte på dette forum: http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?p=11211&sid=aa502ae9d8b4345170c1d7fb4260a9a9

:)

Vh. Christian