Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Resultat fra database lavet om til et link.

Jeg har et søgefelt der finder resultater via left join i 3 tabeller. Det er ikke altid at der er data fra samtlige tabeller. Når der er resultat fra f.eks. tabel3 er det så muligt at få vist et link til dette resultat, istedet for at se det med det samme. Jeg har tumlet noget med if, men uden held.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 09:35 #1
Vi må som sagt have noget mere kød på benene ;o)
Men det er noget a lá:
if($row['ditFelt'] != "" && $row['ditFelt'] != NULL){
echo "<a href=\"enSide.php?id=".$row['id']."\">".substr($row['ditFelt'],0,8)."</a>";
}
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 09:44 #2
Jeg har f.eks.
while ($res=mysql_fetch_array($result)){
echo "<tr><td width=15% valign=top>" . $res["navn"] . "</td>";
echo "<td>" . $res["andel"] . "</td>";
echo "<td>" . $res["adres"] . "</td>";
echo "<td>" . $res["dato"] . "</td>";
echo "<td>" . $res["kat"] . "</td>";
echo "<td>" . $res["tlf"] . "</td>"; og hvor tlf.fra tabel 3 skal vises på en side for sig selv via et link.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 09:57 #3
if($res['tlf'] != "" && $res['tlf'] != NULL){
echo "<a href=\"enSide.php?tlf=".$res['tlf']."\">".$res['tlf']."</a>";
}

Og så fanger du den med $_GET['tlf']
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 10:05 #4
Meget fint. Jeg tager blot lige selve tlf.nr. ud af linket så det ikke står der. Hvad med lidt point her op ad formiddagen?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 10:11 #5
Nope, samler som sagt ikke ;o)
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 10:16 #6
Du får din vilje :)