Avatar billede john5 Nybegynder
10. september 2007 - 20:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

start - musik - billeder virker ikke

Hej,

Jeg har lige formateret min computer, startet på en frisk, dejligt!

Problemet er bare, før jeg formateret den så under start er der jo mappen til musik og billeder.
Der lå mine billeder og musik på mit D drev og der var start-billeder-musik linket dertil (aner ikke hvordan)

Men det er det ikke nu, nogen der har nogen forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2007 - 20:47 #1
Højreklik på Start -> Egenskaber -> Menuen Start -> Tilpas -> Avanceret -> Elementer i menuen start -> Prik i "Vis som link" under billeder og under Musik
Avatar billede jenscarlo Juniormester
10. september 2007 - 20:50 #2
Klik på start højreklik etb tomt sted klik på egenskaber klik på tilpas derefter på avanceret rul ned til de funktioner du ønsker skal være i start og sæt tjekmærke i dem tryk anvend og så ok,så er de der næste gang du åbner start.
Avatar billede john5 Nybegynder
10. september 2007 - 20:55 #3
Ja hvis mapperne ligger i dokumenter, men det gør de ikke.
Jeg kunne før hvor de lå i D drevet, det kan jeg ikke mere?
Avatar billede azerty Juniormester
11. september 2007 - 00:12 #4
Højreklik på billeder-ikonet på skrivebordet og skift mappe til d:\
Avatar billede thov Forsker
11. september 2007 - 12:48 #5
Der skal rettes lidt i registreringsdatabasen.

1. Opret den folder som skal bruges til  "Delte Dokumenter". Det kan være hvorsomhelst på dit system (Men det har du jo allerede på D:).

2. Omdøb "Delte Dokumenter" i C:\Documents and Settings\All Users til det navn som skal vises under "Denne computer"
(Den skal hedde det samme som folderen oprettet under pkt. 1).

3 Start Regedit  (Start->Kør->Regedit).

4 Find nøglen: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"

5 Rediger "Common Documents" så der henvises til folderen oprettet under pkt.1.

6 Gå nu til: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders"

7 Rediger "Common Documents"  (Default: %ALLUSERSPROFILE%\Dokumenter) så der peges på folderen i pkt. 1.

8 Genstart computeren for at aktivere ændringerne.

OBS!
For at 'flytte' "Delt musik", "Delte billeder" og "Delte videoer", skal processen gentages for disse tre foldere, ellers bliver de liggende hvor de er.
Det er nøglerne "Common Pictures", "Common Music" og "Common Videos" (pkt. 4) som skal ændres..
Avatar billede john5 Nybegynder
11. september 2007 - 21:01 #6
argh jeg kan ikke få det til at virke..
Den vil ikke gemme noget i
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
Avatar billede john5 Nybegynder
11. september 2007 - 21:09 #7
Nå jeg fandt en løsning, man kunne bare skifte så dokumenter lå på D drevet, så hørte resten med.
Avatar billede azerty Juniormester
11. september 2007 - 21:21 #8
Nemli' :-)

"Kommentar: azerty
Højreklik på billeder-ikonet på skrivebordet og skift mappe til d:\"
Avatar billede thov Forsker
12. september 2007 - 02:00 #9
Xteq 6.3 http://www.majorgeeks.com/download.php?det=127 kan også klare det (samt masser af andre nyttige tweaks).
Avatar billede john5 Nybegynder
16. april 2009 - 16:36 #10
Lukker med svar...