Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 15:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor følger "Holder-Div'et" ikke med i længden?

Hej eksperter!

Er der ik lige en haj i CSS der kan lure årsagen til at det DIV der holder min menu samt content og andet godt ikke følger med i længden når man fylder noget i de andre DIV's?

se det her:

http://www.animaltraining.dk/nytest/

Det er altså den hvide baggrund bagved banneret der gerne skulle fortsætte til neden under menuen og teksten.

Stylesheet'et ser ud som følgende:

body {
    margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
    background-image: url(img/bg.gif);
    text-align:center;
}
#holder {
    width:923px;
    margin-right:auto;
    margin-left:auto;
    margin-top:10px;
    text-align:left;
    background-color: #FFFFFF;
    border: 1px solid #000000;
    padding-top: 0px;
    padding-right: 0px;
    padding-left: 10px;
    padding-bottom: 0px;
}
#contentheader {
}
#contentleft {
    width:203px;
    padding:10px 0px 0px;
    float:left;
    background:#fff;
    top: 10px;
    left: 5px;
}
#contentcenter {
    width:470px;
    padding:10px;
    float:left;
}
#contentright {
    width:200px;
    padding:10px 0px 0px;
    float:left;
    background:#fff;
}
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 17:02 #1
Er der slet ikke nogen gode forslag?
Avatar billede hells Nybegynder
10. september 2007 - 17:15 #2
Se lige, om det hjælper, at sætte float: left; ind i stylen til #holder.
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 17:28 #3
så hænger det hele bare ude til venstre...
Avatar billede hells Nybegynder
10. september 2007 - 17:54 #4
Tja, det er rigtigt. Desværre kan jeg ikke komme i tanke om nogen måde, at gøre det på, når børneelementerne har float: left;.

Du kan selvfølgelig godt komme en container mere udenom, der bare centrerer det, men det er noget bøvl.
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 18:09 #5
Tjah.. men bare det virker, så er det såmen også fint nok..
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 18:15 #6
Eneste årsag til at child-layers har float:left er at de skal stå ved siden af hinanden, det gør de ikke hvis man fjerner den attribut (så står de nedenunder hinanden).. men så følger parent layer til gangæld også med som det skal.. Er der mon nogen måde man kan få de tre layers (left, center og right) til at stå ved siden af hinanden uden at bruge float:left?
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 18:19 #7
prøv f.eks.
#left {
    float:left;
    width:30%;
    }

#right {
    float:right;
    width:30%;
    }

#middle {
    width:30%;
    margin:0px 32% 0px 35%;
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 18:26 #8
og en
<div style="clear:both;"></div>
lagt i bunden af din #holder div, efter de 3 andre
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 19:20 #9
Neoman > Super, det var lige det der skulle til! har ikke ændret på left, right og middle, men bare den der <div style="clear:both;"></div> i bunde, så virkede det hele :)

Har du evt. en forklaring til hvad det er der gør den nødvendig? og smider du ikke lige et svar også ;)
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 19:26 #10
Ingen forklaring - blot et gæt: Det øjeblik du floater en div, så tæller den ikke med til størrelsen af den omkransende div. Når du så lægger den der clear:both div inde i din holder, så beder du den om at holde sig fri af de forudgående floating divs, og på den måde "strækker" den holderen.

Hvis nogen har en bedre forklaring så hit med den :) Ellers holder jeg mig til min bondeforstand:)
Avatar billede zicko Nybegynder
10. september 2007 - 20:55 #11
det lyder nu fornuftigt nok :) Og endnu engang tak for hjælpen herfra!!