Avatar billede dstjulle Nybegynder
10. september 2007 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til login med beskeder

hej ejg har fået laver et login og det virker men jeg vil godt have så man kansende beskeder til en anden bruger akn nogle hjælpe med hvor jeg kan find noget infor om hvor dan man laver det eller hjlæpe mig med det ??
Avatar billede kenny_sye Nybegynder
10. september 2007 - 13:22 #1
Du skal nok fortælle lidt mere om opgaven og hvordan dit login system fungerer nu.
Skal beskederne sendes som e-mail, eller skal gemmes på serveren til næste gang modtageren logger ind på sitet?
Skla man kunne vælge en modtager ud fra en liste af brugere, eller hvordan?
Hvordan gemmer du bruger data? (DB eller filer)

Mvh
Kenny
Avatar billede dstjulle Nybegynder
10. september 2007 - 13:39 #2
beskedrene skal gæmmes til næste gang man loger ind og jeg DB og man skal kunne vælge brugeren ud fra navn eller liste lidt som på denne side herkommer lidt af kode for main

<?
/**
* Main.php
*
* This is an example of the main page of a website. Here
* users will be able to login. However, like on most sites
* the login form doesn't just have to be on the main page,
* but re-appear on subsequent pages, depending on whether
* the user has logged in or not.
*
* Written by: Jpmaster77 a.k.a. The Grandmaster of C++ (GMC)
* Last Updated: August 26, 2004
*/

include ("include/session.php");
?>

<html>

<head>
<title>Login Script</title>
<link href="http://84.238.70.251/home/version-2.0/side/styles/Santas.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

</head>

<body>

<table>
<tr><td>

<?
/**
* User has already logged in, so display relevant links, including
* a link to the admin center if the user is an administrator.
*/
if($session->logged_in){
  echo "";
  echo "Velkommen du er loget ind som <b>$session->username</b>. <br><br>"
      ."[<a href=\"userinfo.php?user=$session->username\">Min Konto</a>]  "
      ."[<a href=\"useredit.php\">Rediger Konto</a>]  ";
  if($session->isAdmin()){
    echo "[<a href=\"admin/admin.php\">Admin Center</a>]  ";
      echo "[<a href=\"./../guestbook/adm_guestbook.php\">Admin gæstebog</a>]  ";
  }
  echo "[<a href=\"process.php\">Log ud</a>]";
}
else{
?>

<h4>Login</h4>
<?
/**
* User not logged in, display the login form.
* If user has already tried to login, but errors were
* found, display the total number of errors.
* If errors occurred, they will be displayed.
*/
if($form->num_errors > 0){
  echo "<font size=\"2\" color=\"#ff0000\">".$form->num_errors." Fejl fundet!</font>";
}
?>
<form action="process.php" method="POST">
<table align="left" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">
<tr><td>Bruger navn:</td><td><input type="text" name="user" maxlength="30" value="<? echo $form->value("user"); ?>"></td><td><? echo $form->error("user"); ?></td></tr>
<tr><td>kode:</td><td><input type="password" name="pass" maxlength="30" value="<? echo $form->value("pass"); ?>"></td><td><? echo $form->error("pass"); ?></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="left"><input type="checkbox" name="remember" <? if($form->value("remember") != ""){ echo "checked"; } ?>>
<font size="2">Husk mig til næste gang!
<input type="hidden" name="sublogin" value="1">
<input type="submit" value="Log ind"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="left"><br><font size="2">[<a href="forgotpass.php">Glæmt kode?</a>]</font></td><td align="right"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="left"><br>Ikke registeret? <a href="register.php">Tilmelding!</a></td></tr>
</table>
</form>

<?
}

/**
* Just a little page footer, tells how many registered members
* there are, how many users currently logged in and viewing site,
* and how many guests viewing site. Active users are displayed,
* with link to their user information.
*/
echo "</td></tr><tr><td align=\"center\"><br><br>";
echo "<b>Medlemer Total:</b> ".$database->getNumMembers()."<br>";
echo "Der er $database->num_active_users registreret medlemer og ";
echo "$database->num_active_guests Gæster der ser siden.<br><br>";

include("include/view_active.php");

?>

</td></tr>
</table>

</body>
</html>

skriv hvis du skal bruge mere !!
Avatar billede dstjulle Nybegynder
14. september 2007 - 12:34 #3
her fundet ud af noget andet "et helt andet logni system "