Avatar billede muggen Nybegynder
09. september 2007 - 19:12 Der er 3 kommentarer

Specificer mappe når man uploader

Hej
Hvordan kan jeg specificere hvilken mappe jeg vil oploade til i det øjeblik jeg bruger opload kontrollen in ASP.NET 2.0 (C#)? Jeg ved på forhånd, at der er 5 forskellige mapper på serveren, og  brugeren skal vælge hvilken af de 5 mapper de vil oploade til. Kan man kombinere opload kontrollen sammen med en f.eks. en dropdown menu, hvor brugeren vælger hvilken mappe de vil oploade til, sådan at det valg brugeren træffer (mappen), bruges dynamisk til at definere, hvor indholdet oploades til? Det vil selvfølgelig være rart med et lille kodeeksempel ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2007 - 19:29 #1
Dan godt have andre felter sammen med en fil upload og din kode så skal
så bare gemme filen i dir efter hvad der er valgt. Du åbner jo selv filen
som du kopierer det uploadede til og kan konstruere fil navn som du vil.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
09. september 2007 - 21:34 #2
det er bare en stream - som du kan gøre med hvad du vil.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
09. september 2007 - 22:00 #3
Her er et eksempel:
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!Page.IsPostBack)
        {
            System.IO.DirectoryInfo objDir = new System.IO.DirectoryInfo(Server.MapPath(""));
            System.IO.DirectoryInfo[] objDirArr = objDir.GetDirectories();

            foreach (System.IO.DirectoryInfo directory in objDirArr)
            {
                DropDownList1.Items.Add(new ListItem(directory.Name, directory.Name));
            }
    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        if (FileUpload1.PostedFile.ContentLength != 0)
        {
            string filename = System.IO.Path.GetFileName(FileUpload1.PostedFile.FileName);
            string path = Server.MapPath(DropDownList1.SelectedItem.Value);
            FileUpload1.SaveAs(path + "\\" + filename);
        }