Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

css og labels

Hej!

  Jeg har forsøgt mig med dynamisk at angive hvordan stylen skal være på en label og jeg kan simpelthen ikke få den til det.

  Min aspx. kode er som følgende:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="History.aspx.cs" Inherits="History" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
    <link href="styles/text_tables.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:Table ID="Table1" runat="server" BorderWidth="0px" CssClass="table" Style="z-index: 100;
            left: 10px; position: absolute; top: 25px" Width="552px">
        </asp:Table>
        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Font-Bold="True" Style="z-index: 102;
            left: 12px; position: absolute; top: 4px" Text="Oversigt -" Width="548px"></asp:Label>
        &nbsp;&nbsp;

    </div>
    </form>
</body>
</html>

min aspx.cs kode er på følgende måde:
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!IsPostBack)
        {
            this.Label1.CssClass = "text_" + Session["TextSize"].ToString();
            this.Label1.Text = "Historie";

            FillTable();
        }

min css er sådan her:
p.text_small
{
    font-size: large;
    font-weight:bold;
}

p.text_medium
{
    font-size:medium;
    font-weight:bold;
}

p.text_big
{
    font-size: small;
    font-weight:bold;
}

hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ordentligt, så den ændre min skrift størrelse.

  på forhånd tak
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 15:30 #1
definere en klasse som hedder test_small osv ?;)
.text_small
{
    font-size: large;
    font-weight:bold;
}

så burde det virke
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:33 #2
skal jeg bare fjerne p foran dem ???
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 15:38 #3
Ja - det sker der vist ikke noget ved.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:45 #4
hmm, det virker ikke rigtigt, skrift størrelsen bliver ved med at være den samme.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:46 #5
men det er kun størrelsen, som den ikke finder ud af!

  hvis jeg smider forskellige farver i, så virker de fint nok, men ikke størrelsen
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 15:47 #6
kig i sourcen på klienten og se om din label nu har fået den class som du forventer
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:49 #7
Hej!

    Det har den, den har den rigtige class, men skrift størrelsen forbliver intakt, farver og bold bliver påført korrekt nok: ??
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:49 #8
source:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head><title>
    Untitled Page
</title><link href="styles/text_tables.css" rel="stylesheet" type="text/css" /></head>
<body>
    <form name="form1" method="post" action="history.aspx" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwULLTEwOTcxOTMxMzkPZBYCAgMPZBYEAgEPDxYEHgVXaWR0aBsAAAAAAHCCQAEAAAAeBF8hU0ICgAJkZAIDDw8WBh4IQ3NzQ2xhc3MFC3RleHRfbWVkaXVtHgRUZXh0BQhIaXN0b3JpZR8BAgJkZGRwPhqeBhOSESc/e/DI/TlcmzMimQ==" />
</div>

    <div>
        <table id="Table1" class="table" border="0" style="border-width:0px;width:590px;z-index: 100;
            left: 10px; position: absolute; top: 25px">
    <tr>
        <td style="width:590px;">ew3463456h rghf gfgh<h1 class='medium'></td>
    </tr><tr>
        <td style="width:590px;">asfsa <asf> sdfsfd dsfsdfs</td>
    </tr>
</table>
        <span id="Label1" class="text_medium" style="display:inline-block;font-weight:bold;width:548px;z-index: 102;
            left: 12px; position: absolute; top: 4px">Historie</span>
        &nbsp;&nbsp;

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 15:51 #9
hmm - du kunne prøve de andre optioner for font-size, så som "larger", eller "15px" osv
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 16:16 #10
Det er den faktisk ligeglad med, den holder samme størrelse, selvom jeg skriver larger eller 15px
Avatar billede neoman Novice
09. september 2007 - 17:36 #11
Det lyder underligt. Hvis det var mig så ville jeg prøve at bygge en lille ting op helt fra start, og prøve at ændre class på den og/eller lige prøve med at specificere font-size direkte i stylen for kontrollen som test
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
23. december 2007 - 18:27 #12
hej!

  Jeg har løst problemet!

  Send et svar så vi kan få spørgsmålet lukket :D
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
24. marts 2008 - 18:55 #13
Jeg lukker spørgsmålet, da der ikke har værfet respons meget længe