Avatar billede tummas Nybegynder
09. september 2007 - 10:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Surftown beskyttelse af mappe eller subdomæne.

Jeg har en hjemmeside hos Surftown, denne ligger på en Windows server, Har lige opdaget at jeg ikke kan oprette beskyttede mapper eller subdomæner, med mindre at jeg skifter over til en Linux server som Surftown også har.
Er der andre muligheder for mig således at jeg stadigvæk kan bruge denne Windows server, til deling af documenter og information til en lukket gruppe brugere?
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. september 2007 - 10:36 #1
htaccess, asp eller php login kontrol kan du lave. Alt efter hvad de tilbyder på deres win servere
Avatar billede tummas Nybegynder
09. september 2007 - 11:17 #2
Men så vil alle de filer som min asp-login-konrtolfil jo ikke være beskyttet af passwd. eller hvordan?
Avatar billede tummas Nybegynder
09. september 2007 - 11:18 #3
Fejl i forrige tekst: Det skulle være, Men så vil alle de filer som min asp-login-konrtolfil peger på jo ikke være beskyttet af passwd. eller hvordan? :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. september 2007 - 13:26 #4
Hvis du laver password så vil folk jo ikke kunne se hvad der ligger uden adgang til passwordet. Men tænker du på om folk kan skrive den direkte sti og så download filen?
Avatar billede tummas Nybegynder
09. september 2007 - 14:10 #5
Ja nemlig, når en fil ligger ubeskyttet på en server, så kan jo alle søge på indholdet i filen f.eks. på goggle, når filen har ligget på en server et stykke tid. Eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede tummas Nybegynder
09. september 2007 - 14:12 #6
Eller er den eneste mulighed en database som jeg så kan få fat i via. asp.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. september 2007 - 19:46 #7
Nu ved jeg ikke om google så vil linke direkte til filerne, men mon ikke. Det kan dog gøres mere besværligt ved at kalde filerne noget der ikke matcher indholdet.

Men ellers er det som du siger en DB og lidt asp.
Avatar billede tummas Nybegynder
12. september 2007 - 20:39 #8
Kender du så en DB der kan lagre hele documenter f.eks. en pdf-fil, og som også kan vise den i browseren, jeg har fundet ud af at Access ikke magter opgaven.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:12 #9
Du kan evt. bruge FSO (File System Object)

Hvordan passordbeskytte sider ved hjelp av FileSystemObject

-------------------------------------------------------------

'<%Session Abandon%>

<html>

<head>

<title>Untitled</title>

</head>

<body>

'<SCRIPT TYPE="text/javascript">

<!--hide

function checkPass()

{

if(document.login.pwd.value != document.login.verifypwd.value)

{

alert('Passordene stemmer ikke !')

return false;

}

else

{

return true;

}

//end hide -->

</SCRIPT>

'<FORM METHOD="POST" NAME="login" ACTION="passord.asp" onSubmit="return checkPass()">

<INPUT TYPE="mail" NAME="email">

<INPUT TYPE="text" NAME="pwd">

<INPUT TYPE="text" NAME="verifypwd">

<INPUT TYPE="submit" VALUE="submit">

</FORM>

</body>

</html>

---------------------------------------------------------------------------

Denne filen sjekker om brukernavn og passord stemmer overens med innholdet i passordfilen(ett vanlig .txtdokument).

Det er lurt å gjemme denne filen på en annen Drive feks.

'<%

Dim mailaddress, userkey

mailadress = request.form("email")

userkey = request.form("pwd")

Session("user")= mailadress

Session("id")=userkey

Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8

set fso = server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

set f = fso.GetFile("E:/prove.txt")

set ts = f.OpenAsTextStream(ForReading, -2)

myText = ts.ReadLine

Do While not ts.AtEndOfStream

myText = ts.ReadLine

Loop

If myText <> (Session("user") & " " & Session("id")) Then

Response.Redirect("http://www.whitehouse.gov")

Else

Response.Redirect("http://www.vatikan.ve")

End if

%>

--------------------------------------------------------------------------

Denne kodesnuten legges øverst i alle dokumenter som skal beskyttes

'<%If Session("user") or Session("id")= "" Then

Response.Redirect("enter.asp")

End if

%>
------------------------------------------------------------------
Dette er ett eksempel på en Loginside db :

Det forutsetter at det benyttes en database som inneholder feks. brukernavn og passord

<html>
<head>
<title>Login</title>
</head>

<body>
<br>
<div align=center>
<form action = sjekk.asp method=post>
<table>
<tr>
<td>
<b>Brukernavn :</b>
</td>

<td>
<Input type=text size=12 Maxlength=50 name=bruker>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<b>Passord :</b>
</td>

<td>
<Input type=password size=12 Maxlength=50 name=pwd>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2 align=right>

<input type=submit value=Login>
</td>
</tr>
</table>
</form>
</div>
</body>
</html>

-----------------------------------------------------------------------

Dette er dokumentet som sjekker om brukeren har tilgang til siten/mappen

"Sjekk.asp"

'<%
Dim Sql, Data, Brukernavn, Passord, Conn

Brukernavn= Request.Form("bruker")
Passord= Request.Form("pwd")

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("Min database")

Sql = "SELECT Count(*) AS confrm FROM Brukere "
Sql = Sql & "WHERE (Brukernavn='" & Brukernavn & "') AND (Passord='" & Passord & "') "

Set data =Conn.Execute(sql)

If data("confrm") = "0" OR (Request.Form("bruker")="") OR (Request.Form("pwd")="")Then

Response.Redirect("beklager.htm")

Else

Session ("din session") = True

Response.Redirect ("ok.*")
End if
%>

----------------------------------------------------------------------------

I tillegg må følgende kode legges inn i alle dokumenter som skal passordbeskyttes

'<%
If Session("din session")= False Then

Response.Redirect("beklager.htm")

End if
%>
Avatar billede tummas Nybegynder
01. november 2007 - 17:56 #10
Wauuu bojohansen der var noget der duttede, sender du mig et svar.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. november 2007 - 21:02 #11
Bare så du ved det, dette beskytter kun asp sider, ikke mapper og andre dokumenter