Avatar billede krestionsen Nybegynder
08. september 2007 - 14:11 Der er 2 kommentarer

sql sætning i asp.net

Jeg har lavet en hjemmeside, hvor man skal søge i en accesse database og hvor jeg har testet min sql sætning i accesse databasen, hvor den virker og hvor den ser således ud:
SELECT [Part].* FROM Part WHERE ([Part].[Navn] LIKE  [@Navn]&"*" );

Når jeg sætter den ind i min web application, så klager den over * tegnet og så var jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe:)?
Avatar billede ieconfig Nybegynder
08. september 2007 - 14:19 #1
Hvis det er fordi du skal finde personer hvor resten af søge strengen er wildcard burde den så ikke se sådan her ud: SELECT * FROM Personer WHERE Navn LIKE 'Pet%'

så finder den:
- Peter
- Petra
osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2007 - 15:40 #2
SELECT Part.* FROM Part WHERE Part.Navn LIKE @Navn

cmd.Parameters["@Navn"].Value = s + "%";

(bemærk % ikke *)