Avatar billede bamsemor Nybegynder
07. september 2007 - 17:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

windows vista word2007

Når jeg sender et brev via e-mail jeg har skrevet i word2007 i windows Vista, kan modtagerne ikke åbne det, fordi det bliver gemt som .docx fil.
Har jeg installeret Vista forkert eller hvad skal jeg gøre?
Jeg plejer bare at gemme mine word filer ved at taste ctrs s?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
07. september 2007 - 17:28 #1
Word 2007 gemmer automatisk i .docx, men hvis du siger gem som kan du vælge at gemme i 97.2003 .doc format.

Kan helt sikkert også sættes til at gemme automatisk i doc, kig under instillinger
Avatar billede bamsemor Nybegynder
07. september 2007 - 18:20 #2
Jeg har netop fået denne forklaring fra anden side, så den er sikkert rigtig. Lav lige et svar, så du kan få dine points. Og tak for hjælpen!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. september 2007 - 18:28 #3
Du kan også fortælle modtager, at man kan downloade en såkaldt kompatibilitetspakke hos Microsoft, som gør, at man kan åbne filer i 2007-format med en ældre Office version. Kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
07. september 2007 - 18:37 #4
bare snup point selv, du fandt jo selv ud af det.
Avatar billede bamsemor Nybegynder
07. september 2007 - 19:31 #5
Nej, det har ikke noget med hinanden at gøre. Lav lige et svar - og tak for linket, word-hajen. Du kan også lave et svar, så får I hver nogle points, idet jeg forhøjer summen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. september 2007 - 19:44 #6
Velbekomme - tak for tanken/tilbudet, men jeg skal ikke have. Jeg kom bare med en indskydelse.

Ved du i øvrigt, at du kan hente en pakke til din Word/Excel, som kan danne pdf-filer af dine dokumenter mv.? Så kan du sende dem uden tanke på, hvilken version modtageren sidder med.
Avatar billede bamsemor Nybegynder
07. september 2007 - 22:14 #7
>word-hajen Nej, det ved jeg ikke noget om. Vil du hviske det til mig? ;o)
Denne gang sammen med et svar. Jeg har hørt, at det er kutyme, at man giver point blot for deltagelsen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. september 2007 - 08:42 #8
Hviske-hviske ;-)

Klik på Office-knappen, Gem som (pilen, så du får flere valgmuligheder). Der finder du et punkt (næstsidste punkt i listen - kan ikke længere huske, hvad der står), som guider til en add-in, som skal installeres (du bliver guidet hele vejen - og ellers siger du bare lige til). Når den er installeret, ændrer punktet i Gem som sig til at gemme i PDF og XPS. Voila.

Når den er installeret, kan du også danne en email med et pdf-dokument direkte fra dokumentet.

Omkring pointgivning - så ja, det er rigtigt, at man nogle gange giver point for deltagelsen, hvis der f.eks. er en, der er kommet med mange gode indspark. Men jeg skal ikke have point for min deltagelse i dette spørgsmål. Så smid du selv et svar og accepter det derefter. Så får du dine point retur og spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede bamsemor Nybegynder
22. september 2007 - 12:20 #9
Nå, men så siger jeg i hvert fald mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. september 2007 - 12:26 #10
Velbekomme. Har du fundet og installeret add-in til PDF?