Avatar billede scarface335 Nybegynder
07. september 2007 - 11:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent værdi i et checkbox felt i gridview

Jeg er ved at lave en asp.net 2.0 appl.
Jeg skriver koden i C#.

Jeg henter nogle værdier fra et gridview med denne kode

str text = GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5].Text;

Hvad skal jeg gøre hvis det felt jeg skal have værdien fra er et Checkbox felt?
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 12:06 #1
Avatar billede scarface335 Nybegynder
07. september 2007 - 12:34 #2
Synes ikke jeg kan få det til at virke når det er en checkbox
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 12:39 #3
Der er andre muligheder (kan ikke lige huske hvad virker)
GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5].Value; //for at få fat i værdien

eller

CheckBox myCheckBox = (CheckBox)GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5]
og så kigge på dens Checked property.

Hvis dette ikke funker så måske:
CheckBox myCheckBox= (CheckBox)GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5].Controls(0)
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 12:47 #4
CheckBox myCheckBox= (CheckBox)GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5].Controls[0]
Avatar billede scarface335 Nybegynder
07. september 2007 - 13:02 #5
Neoman det virker, takker mange gange smid et svar
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 13:04 #6
Here u go - og skriv lige hvilken løsning virkede, til oplysning for vore efterkommere:)
Avatar billede scarface335 Nybegynder
07. september 2007 - 13:05 #7
Dette virker

CheckBox myCheckBox= (CheckBox)GridView2.Rows[GridView2.SelectedIndex].Cells[5].Controls[0];
Avatar billede scarface335 Nybegynder
07. september 2007 - 13:05 #8
Man kan derefter skrive if(myCheckBox.checked)