Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 21:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk baggrundsfarve på knap

Hej E

Jeg har denne kode.
<asp:Button ID="Button1" Text='<%# Eval("Hex") %>' runat="server" BorderWidth="0px" style="background-color:Lime;width:20px;height:20px"/>

Den virker fint, men jeg vil gerne sætte baggrundsfarven dynamisk.
Men dette virker ikke.

<asp:Button ID="Button1" Text='<%# Eval("Hex") %>' runat="server" BorderWidth="0px" style="background-color:<%# Eval("Hex") %>;width:20px;height:20px"/>

Den siger at The server tag is not well formed.

Er her en som ved hvordan jeg kan gøre det?

Mvh
Jakob
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 21:30 #1
prøv "background-color:<%# Eval('Hex') %>;width:20px;height:20px"/
eller
'background-color:<%# Eval("Hex") %>;width:20px;height:20px'/
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 21:31 #2
Server tag is not well formed er ASP.NET-speak for "du har sandsynligvis dummet dig med dine ' og "" :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2007 - 21:42 #3
Du har også muligheden for at sætte de væredier via din code-behind:

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        this.Button1.Text = "#FF1100";
        this.Button1.BackColor = System.Drawing.Color.FromArgb(255, 0xFF, 0x11, 0x00);
    }
Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 21:43 #4
Hej Neoman

Tak.
Dette virker.. har ellers prøvet 1000 gange:
<asp:Button ID="Button1" runat="server" BorderWidth="0px" width="20px" height="20px" BackColor='<%# Eval("Hex") %>'/>

Men den værdi som kommer ud af Eval("Hex")  er en hex værdi (#122345)
Når jeg så køre koden så kommer følgende:
Specified cast  is not vaild.

Har du en god ide.

Og TAK :-)
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 21:52 #5
Prøv http://www.thescripts.com/forum/thread336748.html og http://www.thescripts.com/forum/thread349237.html som kom fra google på "hex in vb" - hvis du koder c# then u know what to do:)
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 22:03 #6
og ellers vent på nogen som har erfaring i etwas Hexerei :), hvis din variabel ikke er String
Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 22:09 #7
ok, tak. Desværre fatter jeg bare ikke en ****.
Jeg kan gøre det på en Div, men ikke på en knap. Det fatter jeg bare ikke.

De links du sendte, kan jeg vel ikke benytte i html'en eller?

/Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 22:16 #8
Yahoo...

Dette virker.
<asp:Button ID="Button1" runat="server" BorderWidth="0px" width="20px" height="20px" CommandArgument='<%# Eval("Hex") %>' BackColor='<%# System.Drawing.Color.FromArgb(Eval("Hex")) %>'/>

Denne klarede det:
System.Drawing.Color.FromArgb, når jeg slettede # fra mine poster i databasen.

Tak for hjælpen (IGEN). Lægger du ikke et svar.

/Jakob
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 22:16 #9
Næh det var eksempler på manipulering af hex i vb - hvad er typen på din "Hex"-ting ?
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 22:17 #10
okaay - "many ways to skin a cat" :-)
Avatar billede neoman Novice
06. september 2007 - 22:18 #11
og nielle skal vel også ha en skærv for inspiration ? :)
Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 22:22 #12
ups. det havde jeg overset. sorry. nillle, lægger du ikke også et svar :-)
Men hex ting er en ntext
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2007 - 22:37 #13
Svar :^)
Avatar billede flashit Nybegynder
06. september 2007 - 22:46 #14
super :-)
Avatar billede flashit Nybegynder
07. september 2007 - 08:48 #15
Denne er nok noget bedre da den KAN tage HEX koder.

System.Drawing.ColorTranslator.FromHtml

Så min blev således.
<asp:Button ID="Button2" runat="server" CommandArgument='<%# XPath("Value") %>' BorderWidth="0px" width="20px" height="20px" BackColor='<%# System.Drawing.ColorTranslator.FromHtml(XPath("Value")) %>'/>