Avatar billede vante Nybegynder
06. september 2007 - 20:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til summering af timer

Jeg har selv forsøgt at lave en funktion, der kan summere timer, men den virker ikke. Så det jeg gerne vil have jeres hjælp til er at lave en funktion som tager et array af timer ind og lægger dem sammen og retunere det samlede antal.

Timetallene ser f.eks. ud som følger: 5 timer og 20 minutter står som 520 i arrayet og 12 timer og 34 minutter som 1234.

Jeg ville blive meget glad hvis nogen af jer kunne komme med kode-eksempler.

Pft Vante
Avatar billede coderdk Praktikant
06. september 2007 - 20:24 #1
Hvorfor har du valgt at gøre sådan? Hvorfor ikke lade 5t 20m være 320 (minutter) osv?
Ellers:

$timer = 0;
$minutter = 0;
$array = array( 520, 1234, 1347 );
foreach ( $array as $item )
{
  $minutter += $item % 100;
  $timer += floor( $item / 100 );
}
$timer += floor( $minutter  / 60 );
$minutter %= 60;
echo "Sammenlagt $timer timer og $minutter minutter";
Avatar billede vante Nybegynder
11. september 2007 - 18:53 #2
Virker perfekt jeg siger mange tak for hjælpen og et hurtigt svar.