Avatar billede speedpete Nybegynder
06. september 2007 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GridView: Tilgå objekterne i hver celle via RowDataBound

Jeg har et gridview som via en ObjectDataSource er DataBound til en DataTable.

I den metode, som bygger denne DataTable har jeg to af denne slags kolonner:

myDataColumn.DataType = System.Type.GetType("System.DateTime");

De kommer ind i mit GridView som kolonner 6 og 7.

Hvordan får jeg hevet værdierne ud som datoer, så jeg kan foretage et tjek på dem?:

protected void GridView1_RowDataBOund(object sender, GridViewRowEventArgs e)
    {
        if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
        {
            if (<Test, om dags dato er uden for datoerne i e.Row.Cells[6] og e.Row.Cells[7]>)
            {
                e.Row.CssClass = "inactive";
            }
Avatar billede burla Nybegynder
06. september 2007 - 12:37 #1
du gør sådan her:

protected void GridView1_RowDataBOund(object sender, GridViewRowEventArgs e){
  if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow){
    DbDataRecord item = (DbDataRecord)e.Row.DataItem;
    DateTime time1 = DateTime.Parse(item["tid1"].ToString());
    DateTime time2 = DateTime.Parse(item["tid2"].ToString());
    DateTime today = DateTime.Now;

    if (today < time1 || today > time2) {
      e.Row.CssClass = "inactive";
    }
Avatar billede burla Nybegynder
06. september 2007 - 12:39 #2
item["tid1"] - tid1 er navnet på kolonnen som du tog fra DB'en eller objektets property, hvis du har databinded med objekter
Avatar billede speedpete Nybegynder
06. september 2007 - 12:44 #3
ok, jeg troede bare der var en 'genvej' til DateTime, fremfor at man skal parse sig via tekst-repræsentationen?