Avatar billede gpesp Novice
05. september 2007 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indhold og vedhæftede filer fra e-mails til Access

Hej

Jeg vil gerne importere nogle data fra diverse Outlook mails. Mere præcist vil jeg lagre tekstINDHOLDET fra disse mails i en Access-tabel. HVIS en mail indeholder en vedhæftet fil, så skal Access kunne læse filen og lægge data ned i en tabel.

Jeg har allerede forsøgt at importere via Filer/Hent eksterne data/Importer... og herefter følge guiden for import fra Outlook. Men det virker ikke, idet jeg ikke får selve indholdet af mailen eller den vedhæftede fil med.

Jeg tænker, at jeg ikke er den første som har villet dette. Er der nogen gode forslag eller forklaringer?
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2007 - 19:20 #1
This isnt as easy as it may sound.
First you need to read save all attachments to files and then raed the file into the database which isnt a good idea. Attachments can fill quite a lot and putting them into the dB will fill your dB. An idea would be to only save the path/filename.
Avatar billede gpesp Novice
07. september 2007 - 13:44 #2
Tak for forslaget, Terry. Har du et forslag til hvordan man kan indlæse mail-INDHOLD (mail body) ind i Access?
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2007 - 11:16 #3
Maybe you can use this
This IS only an example, you also need a reference to Outlook

Public Function SaveMyMail()

Dim myApp As New Outlook.Application
Dim myNameSpace As Outlook.NameSpace
Dim myFolder As Outlook.MAPIFolder
Dim myMsg As Outlook.MailItem

Set myApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set myNameSpace = myApp.GetNamespace("MAPI")
Set myFolder = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)

    For Each myMsg In myFolder.Items
        With myMsg

        'There are LOTS of other fields
            Docmd.runsql "INSERT INTO YourTable (MialBody) VALUES ('" & myMsg.Body & "')"

        End With
    Next

    Set myFolder = Nothing
    Set myNameSpace = Nothing
    Set myApp = Nothing

End Function

and to save the attachments you could try this link
http://www.eksperten.dk/spm/288808
Avatar billede gpesp Novice
10. september 2007 - 14:00 #4
Hej Terry,

Tak for dit svar! Jeg vil prøve dette.
Avatar billede gpesp Novice
10. september 2007 - 14:06 #5
... fik du dine points, Terry?
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:10 #6
No I havent received the points yet. You need to accpet my name in the list of users who have placed an answer. I dont think it always works as it should.
Avatar billede gpesp Novice
10. september 2007 - 14:21 #7
Jeg tror du har fået dem nu :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 14:35 #8
Yes, thanks a lot :o)