Avatar billede ziko Nybegynder
07. juni 2001 - 14:27 Der er 12 kommentarer

Ændre Ip adresse ?!?!?!

Hej
er der nogle der ved hvordan jeg laver min ip adresse om, ikke til netværk med ved opkobling til internet... Man kan jo i Win98.
Avatar billede dudal Nybegynder
07. juni 2001 - 14:29 #1
Den Ip adresse du får når du logger på internettet er en dynamisk ip adresse som er tildelt af en DHCP server. Så vidt jeg er bekendt kan det godt nok ikke lade sig gøre at ændre den..??!!??

/J
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. juni 2001 - 14:29 #2
du kan ikke selv bestemme din ip på internettet med mindre du køber en fast ip adresse! og selv der kan du ikke få lov at bestemme hvad sin ip skal være!
Avatar billede handmade Nybegynder
07. juni 2001 - 14:47 #3
Du kan \"ændre\" den ved at køre igennem din udbyders eller en offentlig tilgængelig proxyserver.
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. juni 2001 - 14:58 #4
Tænker du på noget winipcfg og så forny? og så håbe på man for en anden IP tildelt?
Avatar billede spectual Nybegynder
07. juni 2001 - 15:18 #5
Den er ikke nødvendigvis dynamisk. Jeg har f.eks. en statisk ip. Man kan ikke ændre sin ip adresse på internettet på nogen let måde, men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Hvordan er så ret svært at svare på.
Avatar billede s-cool Nybegynder
07. juni 2001 - 15:34 #6
du kan ændre din ip med en program der heder switch blade jeg ved ikke hvor du kan finde den hænde
Avatar billede spectual Nybegynder
07. juni 2001 - 15:36 #7
uanset hvad er det ulovligt... hackeri vil jeg nok kalde det... det hører sig rent faktisk ikke til her.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2001 - 17:02 #8
Nå jeg har haft den samme fast ip nu i næsten 1 år og den har da aldrig ændret sig, hos CC,
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. juni 2001 - 19:58 #9
her er noget jeg fandt .. for cable users i usa .. det er da et forsøg værd ..

Changing Your IP
Ok now say you did something to piss someone off and they know your IP. Since you are on cable, you\'re sunk right? If they are motivated, you\'ll never get a break, right? Wrong! Cable IP\'s DO change. Rarely, but they DO. There are a few ways you can do it yourself. Don\'t bother phoning @home. They can do it under certain special circumstances, but they almost never do.

1) Go to the start menu, click run and type in winipcfg. Change the pulldown bar to your Ethernet card and click \"more info\" and then click \"Release all\". Now turn off you computer and unplug your cable modem for a few days.
What happens is that your IP is married to you Ethernet card. When you click \"release all\" your leased IP gets thrown back into the pool of IP\'s and, if you are lucky, someone else who is either new to @home, or has a new computer, will end up with your number. It\'s best to do this on weekdays when lots of new people get signed up. When you finally do get back online you will have a new IP, hopefully. The odds of this working depend on the amount of time your computer is off and the number of new accounts signed up in your \"node\".

2) Do the same as above, but while you are offline, change your Ethernet card. You don\'t HAVE to use a 3Com. any decent standard NIC card will do. This has worked for me before, but only when I remembered to \"release all\" first. You don\'t have to be offline for 5 days or whatever, just make sure your cable modem is unplugged for the hour or so while you install and configure the new Ethernet card.

3) This never failed to work for me. I thought it up while testing some computers I was fixing and noticed that the IP\'s on each one were different. Ok take the Ethernet lead from your cable modem, plug it into the infeed of any Ethernet hub. Connect TWO computers to the hub. Fire them both up. Your main computer retains the old IP. The new computer (in my case an old 486 with a used NIC compatible Ethernet card) has a brand new number. If you leave them like this for a week, @home will bill you for the second IP. Turn everything off, switch the Ethernet card in the computers and when you fire up your main computer again (switching drivers of course) BANGO! New IP. Sure it\'s a hassle, but its a lot easier that what @home has to do to get you a new IP. They have to kill your old account and sign you up to a brand new one while making paperwork of what they are doing and why... It\'s also a hell of a lot better than turning you computer off for days on end in the HOPES of changing your IP.

I have no doubt there are better methods. One method I always wanted to try but never got around to was to flash my netcard\'s firmware. See if I could change its name, or if changing its default resources would help. If anyone (especially you @home employees) can add to this, please do. Post in the discussion board, or email Jefe or I a follow up tutorial.

Avatar billede ibob Nybegynder
08. juni 2001 - 08:10 #10
Hvis man har f.eks. en ADSL eller en anden form for fast opkobling, vil man altid have den samme IP adresse, vel at mærke hvis ens udbyder ikke ændrer den. Hvis man bruger et modem til at komme på nettet med, så vil det altid være en dynamisk IP adresse man får. Hvis man prøver at \"snuppe\" en anden adresse, så er det det samme som et hacker angreb, og man kan så via udbyderen finde personen som har \"snuppet\" IP adressen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juni 2001 - 15:34 #11
han kan da bruge en proxy ..
Avatar billede spectual Nybegynder
10. juni 2001 - 02:56 #12
loadet >> det giver da ikke en anden ip.