Avatar billede skizo_someone Nybegynder
04. september 2007 - 23:40 Der er 10 kommentarer

Kan ikke få C projekt til at compile i VC Express

Godaften eksperter.

Jeg sidder og forsøger at få nogle C-eksempler til en Picotech ADC-11 USB til at virke. Filerne jeg arbejder med kan hentes her: http://upit.jtw.dk/dl/kne/

Jeg arbejder med Microsoft Visual Studio Express 2005 og har fået at vide af Picotech at denne burde kunne compile deres eksempel. Men jeg når ikke ret langt. F.eks. synes jeg ikke at kunne få tilføjet deres lib fil som der står i .C filen jeg skal.

Hvis nogen kan få dette til at virke, samt beskrive for mig hvad de har gjort for at få det til at compile - i hvilken som helst IDE for den sags skyld, så længe jeg kan hente den og gøre det samme :) - så vanker der dælme point!

På forhånd tak
Christian Rasmussen
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. september 2007 - 23:47 #1
Borlands kommandolinie compiler kan med en enkelt rettelse oversætte koden.
Det er kbhit og ikke _kbhit
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
04. september 2007 - 23:52 #2
Hvis du smider et link til denne compiler, fortæller mig hvilken kommando jeg skal eksekvere for at få den compilet, så er du heltEN!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. september 2007 - 00:07 #3
Kopileren finder du her:
http://www.codegear.com/downloads/free/cppbuilder
En lille note til hvordan man bruger den:
http://dn.codegear.com/article/21205

Og så kører du blot:
bcc32 USBADC11CON.C UsbAdc11bc.lib

Og så har du USBADC11CON.exe

For at køre programmet skal man have en dll, som jeg ikke har.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
05. september 2007 - 00:07 #4
Rodede lige lidt med det selv, her er hvad jeg får ud af det:

C:\Borland\BCC55\Bin>bcc32 USBADC11CON.C
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright (c) 1993, 2000 Borland
USBADC11CON.C:
Error E2209 USBADC11CON.C 32: Unable to open include file 'windows.h'
Error E2209 USBADC11CON.C 33: Unable to open include file 'conio.h'
Error E2209 USBADC11CON.C 34: Unable to open include file 'stdio.h'
Fatal F1003 usbadc11api.h 4: Error directive: Operating system not defined
*** 4 errors in Compile ***
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
05. september 2007 - 00:09 #5
Med din metode får jeg desværre et identisk output :(
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. september 2007 - 00:19 #6
Du skal lave 2 stk konfigurations filer, de skal ligge i samme mappe som bcc32.exe:
bcc32.cfg:
-I"C:\Program\Bcc55\include"
-L"C:\Program\Bcc55\lib"
-L"C:\Program\Bcc55\lib\psdk"

ilink32.cfg:
-L"C:\Program\Bcc55\lib;C:\program\bcc55\lib\psdk"

Du skal justere stierne så de passer til der hvor du har installeret kompileren.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
05. september 2007 - 00:44 #7
C:\Borland\BCC55\Bin>bcc32 USBADC11CON.C USBADC11Api.h
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright (c) 1993, 2000 Borland
USBADC11CON.C:
Warning W8057 USBADC11CON.C 104: Parameter 'ch' is never used in function mv_to_
adc
Warning W8004 USBADC11CON.C 173: 'actual' is assigned a value that is never used
in function collect_block_immediate
Warning W8004 USBADC11CON.C 267: 'actual' is assigned a value that is never used
in function collect_block_triggered
Warning W8004 USBADC11CON.C 337: 'actual' is assigned a value that is never used
in function collect_windowed_blocks
Warning W8004 USBADC11CON.C 424: 'actual' is assigned a value that is never used
in function collect_streaming
Warning W8075 USBADC11CON.C 464: Suspicious pointer conversion in function colle
ct_individual
USBADC11Api.h:
Fatal F1003 USBADC11Api.h 4: Error directive: Operating system not defined
*** 1 errors in Compile ***'

Er hvad jeg får ud nu :S
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. september 2007 - 00:54 #8
Du skal ikke kompilere .h filen, det er .lib filen der skal angives som 2. argument.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
05. september 2007 - 01:02 #9
Sorry, det virker nu tusind tak for hjælpen.
Opretter du et svar? :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
05. september 2007 - 01:32 #10
Nej, jeg samler ikke på point.