Avatar billede cardiac Nybegynder
04. september 2007 - 17:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

AMD Barton 3200

Hejsa

Jeg har fået tilbudt at købe en computer med ovenstående processor. Computeren har desuden 1Gb ram (som jeg dog vil forøge til min. 2Gb). Jeg skal bruge den til musikproduktion, hvilket vil sige at jeg bruger mange plug-ins, som er ret krævende. Pt. har jeg klaret mig med en Zepto 4050 bærbar med en 1.6 Ghz processor og 2Gb ram. Min bærbar kan næsten klarer opgaven til fulde, men kan desværre ikke helt trække alle de plug-ins jeg bruger, uden at begynde at hakke.

Tror I, at AMD'en vil kunne klare opgaven bedre?

Jeg skal forresten give 1000kr for den.
Avatar billede cardiac Nybegynder
04. september 2007 - 17:14 #1
Det skal lige nævnes at processoren i min bærbar er en Celeron M.
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2007 - 17:16 #2
Det kommer lidt an på grafikkortet.
Avatar billede cardiac Nybegynder
04. september 2007 - 17:28 #3
Jeg kan ikke huske hvilket grafikkort, der er i AMD'en, men jeg ved at det er meget bedre end det, der sidder i min bærbar. Jeg skal dog ikke bruge computeren til at spille spil på, så vigtigheden af et godt graffikkort er vel ikke så betydelig?!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. september 2007 - 19:16 #4
Nej, grafikkortet har absolut ingen undflydelse. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den AMD er meget bedre en en Celeron M. Men om det er nok til at gøre en forskel, er svært at sige. Derudover vil jeg mene at 1000 kr. er stærkt i overkanten, da det er en gammel computer der er svær at bygge videre på. Næsten alt indmad skal skiftes, hvis den skal opgraderes. 500 til 750,- var mere rimeligt.
Avatar billede cardiac Nybegynder
04. september 2007 - 22:08 #5
Tak for kommentaren! Det var rart med en gang insider-viden:-) Jeg vil forsøge at få ham ned i pris, ellers dropper jeg det bare. Har set på en AMD 64 X2 4800+ med 2Gb ram (400Mhz), 250 Gb hardisk, plus et E-mu 1212M lydkort til 3500kr. Er dette en fornuftig pris?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2007 - 07:57 #6
Det lyder rimeligt, og som om det er komponenter der stadig bør være garanti på. Hvis du kan få regningerne med i handlen, er det lidt nemmere at vurdere - og så har du garantien på nogle af komponenterne.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. september 2007 - 09:02 #7
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. september 2007 - 09:18 #8
Bemærk dog blot at AMD stadig giver mere for pengene, men det er igen en smagssag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. september 2007 - 10:52 #9
ja hvis du køber CPU til under 6-700kr så gør de, ellers ikke
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. september 2007 - 10:53 #10
Med Intel er det heller ikke meget der skal spares før du kan skifte CPU til en quadcore :) og den er ideel til musik produktion
Avatar billede cardiac Nybegynder
05. september 2007 - 12:48 #11
Jeg har lige fået alle de specs, han kunne finde på computeren:

Tower: Chieftec Dragon Color Serie - DX-01BD-U

Motherboard: ASUS A8V

Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ Du (Socket 939).

Harddiske:
1) 250 GB Barracuda 7200.10 PATA
2) 80 GB 7200.10 PATA.

RAM: Kingston 2GB (2x1GB) HyperX /400 MHz / PC3200

NEC DVD writer ND-4570-Sort Liteon CD-ROM LTN4865

Diskettedrev: Standard.

Grafikkort: Matrox  MillenniumG400 DualHead (ultra silent)

Software: Originalt Windows XP

Den er som sagt 9 måneder gammel, og han har kvitt. på det hele. Hvordan ser det ud?
Avatar billede cardiac Nybegynder
05. september 2007 - 12:50 #12
Jeg glemte lige at skrive, at der som sagt også følger et E-mu 1212M PCI lydkort med. Jeg har før ejet et E-mu lydkort (1616M til bærbar), og det fungerede rigtig godt!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 07:35 #13
Det lyder til at være en meget rimelig pris, såfremt den er ny.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:53 #14
Lidt respons?
Avatar billede cardiac Nybegynder
25. september 2007 - 14:46 #15
Undskyld at jeg ikke svarede, men har købt en anden computer. Skriv et svar, så kan du få point:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 16:21 #16
Ok.