Avatar billede larsen Nybegynder
04. september 2007 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

enable/disable ssh2 på apache

Hejsa,

Jeg har en server der kører linux, apache, php og har nu endelig fået installeret ssh2 (http://dk2.php.net/manual/da/ref.ssh2.php) på serveren.

Er der nogen af jer der ved hvordan man "tænder og slukker" for ssh2 ligesom med "php_admin_flag engine off" i httpd.conf? eller om det overhovedet kan lade sig gøre?

Det skal siges, at jeg har også prøvet at bruge:
php_admin_value disable_functions "shell_exec,passthru,proc_close,proc_get_status,proc_open,proc_terminate,system,ssh2.*"
indeholdende forskellige udgaver af ssh2 (ssh2.sftp, ssh2.exec osv)

Mvh. Larsen
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. september 2007 - 21:37 #1
ssh står jo for secure shell og er jo en service/daemon som kører på din linux box.
Så jeg tror som sådan ikke du kan starte/slukke ssh direkte fra php.
Måske kan du dog gøre det med:
system('/sti/til/sshd start');
og
system('/sti/til/sshd stop');

Sådan kunne du måske starte og stoppe ssh på din box.
Avatar billede larsen Nybegynder
09. september 2007 - 09:02 #2
Sorry for det sene svar, men er lige kommet hjem fra weekend :-)

ssh-versionen til php er jo egentlig kun en bro mellem php og ssh'en.
Det ville være skønt, hvis den kunne slåes fra i conf'en.

men jeg tror desværre du har ret i, at det ikke kan lade sig køre.. *øv*
Avatar billede larsen Nybegynder
15. december 2008 - 17:15 #3
Det er lidt for gammelt nu og er overstået.. Lukker