Avatar billede jbp Nybegynder
04. september 2007 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra VS express Debug mode til at det kører på ISS

Jeg har lavet et website i VS express, der henter nogen data fra en database. Det fungerer fint i debug mode(når jeg trykker F5), men så snart jeg vil kopiere til lokal IIS, får jeg en "The page cannot be found" stien er rigtig nok og er dobbelt tjekket. Dette er gjort ved "Copy website" og oprettet en undermappe i wwwroot.

Kigger jeg i IIS manager, og vælger properties for mappen under localhost og i fanen ASP.NET står den til v.2.0.50727.
Jeg har i fanen "documents" tilføjet Default.aspx som default content page.

Går umiddelbart ud fra det er noget server opsætning der skal til, men er ikke sikker. Serveren kører i forvejen normal ASP uden problemer. Er der nogen der har en ide til hvor jeg skal kigge/ændre?
Avatar billede jbp Nybegynder
04. september 2007 - 12:05 #1
En tilføjelse:
Når jeg vælger mappen i "copy website" kommer der en besked at "The web "test1" is not marked as an application in IIS. Do you want to open it anyway?"

Har det mon noget at sige?
Avatar billede jbp Nybegynder
05. september 2007 - 15:00 #2
har fundet fejlen
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 19:47 #3
Og husk lige at dele din "eureka-oplevelse" med andre : til glæde/advarsel for fremtiden, når/hvis nogen render ind i et tilsvarende problem.