Avatar billede sirsingelton Nybegynder
03. september 2007 - 20:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Vis xml filen i browseren

Hej

I kender det vist alle... Man trykker på en xml fil på pc'en og vupti åbner browseren med en alletiders præsentation af xml filen, i farver ovenikøbet.

Dette layout vil jeg rigtig gerne havde vist, når man går ind på én af mine sider på min webserver.

Jeg tænkte først det skulle laves i en jsp side. Efter utallige forsøg med at lave et DOM, include en fil genere tag'sene direkte i jsp siden, har jeg opgivet. Desuden har jeg igennem en anden tråd her i forummet fundet ud af at det stort set også er umuligt.

Men hva så med servlet eller andet...er det mon muligt.

Jeg er desværre en nød til servletter, så et eksemplet som udgangspunkt vil være fint.

Jeg har et DOM Document eller en xml fil liggende klar til at blive hentet fra min applikationsserver. Men et eksempel, hvor xml filen bliver genereret direkte i servler eller lign, vil heller ikke være i vejen.

P.S Husk at layoutet, bare skal være det, microsoft danner som standard output.Ikke et eller andet fanzy xslt, der laver xml outputtet om til en tabellignene sag.

Hvis man kan skrive noget xsl, der kan generer det søgte output, er dette helt fint, men så er jeg desværre også nød til at have et eksempel på dette også.

Tusind tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2007 - 04:08 #1
Jeg har smidt en løsning i http://www.eksperten.dk/spm/794237 !
Avatar billede sirsingelton Nybegynder
05. september 2007 - 07:12 #2
smid et svar...tak
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2007 - 12:49 #3
svar

lig selv et svar og del point ligeligt mellem os - ellers får jeg problemer med 200 points reglen
Avatar billede sirsingelton Nybegynder
06. september 2007 - 16:47 #4
ok.

Jeg lovede nogle ekstra point til den, der svarede på mit andet spørgsmål. Grundet at spørgsmålets karakter ekskalerede.
Vil du komme i problemer hvis jeg laver en ny tråd med pointene til dig?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2007 - 02:31 #5
Ja. Det hedder "ulovlig point overførsel".
Avatar billede sirsingelton Nybegynder
13. september 2007 - 22:28 #6
Nå men så var det da godt jeg fik spurgt først!!!