Avatar billede bossyboy Nybegynder
03. september 2007 - 17:34 Der er 4 kommentarer

Ang. fopen() og oprettelse af fil

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne bruge fopen funktionen til at oprette en fil. Det gør jeg med fopen('filnavn','a') men får fejlen:
SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 65667 is not allowed to access / owned by uid 0

Den mappe jeg forsøger at oprette filen i har jeg chmod'et til 777 men det er åbentbart ikke nok. Er der noget andet man kan gøre? Eller kræver det en ændring i webserverens opsætning?

Mvh. Thomas
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2007 - 17:57 #1
<ole>

Filhåndtering er ofte frygtelig besværlig, når safe mode er on  :o|

Sagen er, at filens ejer er det script, der har oprettet den - og det er kun det script, der kan ændre filen. I've been there ... didn't like at all!

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2007 - 19:40 #2
"is not allowed to access / owned by uid 0" - forsøger du at skrive i roden af filsystemet: "/filnavn" ?

Ja safe mode er frygtelig besværligt - specielt når webserveren er sat tumpet op.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
03. september 2007 - 21:13 #3
tjo.. meningen var at jeg ville angive en relativ sti men det er måske ikke muligt? tror jeg skrev "/logfiles/filnavn.txt" som filnavn. Mappen logfiles har jeg så chmod'et til 777 via mit ftp program.

er det mig der ikke har gjort det rigtigt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2007 - 21:32 #4
Det er en absolut sti i forhold til roden af filsystemet på serveren. Dit webhotels mappe ligger længere nede, noget i retning af  "/home/ditdomæne/html/..." -  ikke præcis sådan, men et eller andet der ligner. Du får aldrig lov til at skrive i roden af filsystemet på et webhotel, men måske i dit eget katalog. I hvert fald når det er fuldmåne ;)