Avatar billede joe_dalton Nybegynder
03. september 2007 - 16:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med Windows 2003 R2 x64 og forbindelser til MySQL

Hej Experter! :D

Jeg har lige installeret mig en Windows 2003 R2 x64 server til hosting af en ny hjemmeside og til den nuværende side, som er skrevet i asp.

Jeg har dog en del problemer med at få min gamle asp side til at få fat i min MySQL server som har databaserne.

Den GAMLE streng så således ud og virkede upåklageligt:

Set MySQL = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

MySQL.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=test.test.dk;PORT=3306;DATABASE=test;USER=test;PASSWORD=1234;OPTION=3;"

Efter installation af den nye server kommer der nu denne fejl:

ADODB.Connection error '800a0ea9'

Provider is not specified and there is no designated default provider.

/include_connection.asp, line 11

Derfor hentede jeg MySQL's nyeste x64 driver til Windows 2003

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html#winx64 og

Oprettende en System DNS connection igennem ODBC administrationen og testede for at se om den virkede. Og det ser ud til at den går fint igennem:

http://www.gazellekanonen.dk/Images/DSN.JPG

http://www.gazellekanonen.dk/Images/TestDSN.JPG

Nu er spørgsmålet bare hvordan vores connectionstreng skal se ud? Sidder meget fast da jeg hele tiden får denne gamle fejl eller denne nye:

ADODB.Connection error '800a0e7a'

Provider cannot be found. It may not be properly installed.

/include_connection.asp, line 18

Har prøvet med følgende connectionstreng også:

Set MySQL = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

MySQL.open "Provider=test;Data Source=test; User Id=test;Password=1234;"

Har også prøvet at køre 32bit MysQL drivere og prøvet at sætte IIS til at kør 32bit men intet virker. Håber i kan hjælpe!

På forhånd tak..

_Kalle
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2007 - 00:47 #1
Har du prøvet at angive en connection string med den DSN som virker ?
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
06. september 2007 - 15:27 #2
Det fungerede heller ikke desvärre. Jeg er vendt tilbage til x86 da der flere steder hos Microsfot stod at deres x64 stadig havde fejl og mangler. bla forbindelser til Access m.m. Ellers tak for hjälpen :-)