Avatar billede hsund Juniormester
03. september 2007 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ens bilagsnummer

Kan man evt. i Post-record i Finkladde sætte en dato ind så ens bilag bliver checket fra en angivet dato.
Avatar billede mariaf Juniormester
03. september 2007 - 21:17 #1
Du kan jo kode hvad som helst, især hvis du ikke skal opdatere noget - hvad er det, du vil checke for?
Avatar billede hsund Juniormester
04. september 2007 - 11:24 #2
Hej Maria,

Jeg vil gerne have systemet chekket for ens bilags nummer men kun fra d. 01.01.2004,
det vil sige hvis der findes et identisk nummer fra før denne dato skal systemet ikke reager.

Hsund
Avatar billede mariaf Juniormester
04. september 2007 - 19:34 #3
Så er det bare at kode en Search med en variabel, er skifter NejJa, og hvis ja, så kommer med en box, der skriver noget med "bilaget brugt efter 1.1.2004". Det kan sagtens lade sig gøre.
Avatar billede hsund Juniormester
04. september 2007 - 21:44 #4
Hej Maria,

1.000 tak - kan du skrive koden (C5 - ver 3,0 SP3) der er ingen tilretninger i Post-recorden i Finkladde.

Hsund
Avatar billede mariaf Juniormester
04. september 2007 - 22:22 #5
Ok, bare du ikke sladrer til min arbejdsgiver ;-)
Øverst:
INT &INt1

Nederst:
WHILE &int1 == 0
    SEARCH FinPost USING DatoIdx
        WHERE Finpost.Dato > Str2Date("01.01.2004",123) AND
        &Int1 == 0
        IF Finpost.Bilag == Finkladde.Bilag THEN
            SET BOX(1,"Bilagsnr er tidligere andvendt.",1)
            SET &Int1 = 1
        ENDIF
    END
    SET &int1 = 1
END

Det virker :-)
Avatar billede mariaf Juniormester
04. september 2007 - 22:22 #6
For resten - det er nok ikke verdens hurtigste løsning, hvis der er mange finansposter.
Avatar billede hsund Juniormester
05. september 2007 - 10:06 #7
Hej Marie,

1.000 tak - min mund er lukket med syv sejl :-), du har ret det tager lang tid, vi har har 326.500 finposter, så hver linie skift tager ca. 60 sek. - kan det evt. laves så det tager noget hurtigere - kan det sættes et andet sted i C5.

Hsund
Avatar billede sss64 Nybegynder
05. september 2007 - 11:38 #8
Efter koden (i post-record triggeren) hvor der bliver konstanteret at bilagsnummeret bliver brugt kan du prøve med følgende search og index istedet for
IF FinPost[BilagIdx,FinKladde.Bilag].Løbenummer THEN
    SEARCH FinPost USING BilagIdx
        WHERE FinPost.Bilag == FinKladde.Bilag
          AND FinPost.Dato  > 01\01\2004

      SET Box(1,"bla bla" ....
      Break

    END
ENDIF
Det burde ikke tage så lang tid - kun hvis I har rigtig mange posteringer med samme bilagsnummer!
Avatar billede hsund Juniormester
21. december 2008 - 07:51 #9
lukket