Avatar billede supermichael Nybegynder
02. september 2007 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med højde på position absolute tabel

Hej alle

Jeg har et lille problem. På hjemmesiden http://www.neilprydesails.dk/ har jeg lavet det således at menu'erne er positioneret absolut så de passer på de steder hvor de skal være.

Der opstår bare et problem når en af de absolut positionerede elementer fylder så meget, at de går ud over skærmens synsfelt. Når man så scroller ned af siden, kan de ses at tabellen ikke er blevet udviddet til sidens fulde højde. Mit spørgsmål er så:

Hvordan kan jeg udvidde tabellens størrelse til at indeholde alle dens egne elementer, hvor den stadig er minimum 100% høj?

Jeg håber nogen kan hjælpe, får jeg er ved at blive lidt tyndhåret af alt det roderi.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
04. september 2007 - 12:13 #1
Check din side på

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.neilprydesails.dk%2F

Der er 67 fejl.

I nærheden af linje 25 står der i funktionen 'setTableHeight' en syntaxfejl:

        if (window.innerHeight) { window_height = window.innerHeight; }
        else (document.body.clientHeight) { window_height = document.body.clientHeight; }

der mangler "if": måske skulle der stå:

        if (window.innerHeight) { window_height = window.innerHeight; }
        else if (document.body.clientHeight) { window_height = document.body.clientHeight; }

Valid kode er ikke nødvendigvis god kode, men god kode er altid valid ;)
Avatar billede supermichael Nybegynder
04. september 2007 - 14:06 #2
Tusind tak for hjælpen.
Jeg postede dette spørgsmål før jeg tilføjede javascriptet. Jeg troede egentlig at den var i orden nu, men havde lige overset den der else if

Jeg har rettet det jeg kunne af mine html-fejl, men siden bygger på et cms system, så næsten alle fejlene kan jeg ikke gøre noget ved. Men ja..

Post et svar, så får du dine point
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
04. september 2007 - 20:23 #3
Ok - CMS giver ?altid? begrænsninger i friheden.
Avatar billede supermichael Nybegynder
04. september 2007 - 21:12 #4
Til gengæld slipper man for en masse ting selv. Og så er der også tonsvis af muligheder når man finder ud af hvordan man selv laver tilføjelser.