Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
01. september 2007 - 22:22 Der er 7 kommentarer

vis/skjul li'er med samme id/class

Hej.

Kan det ikke lade sig gøre at lave en javascript eller ajax funktion der viser/skjuler flere list-items i en <ul>?

Det skal kunne gøres med et click på en knap eller lign.

fx
<a href="#" onclick="showHide('a')>vis/skjul a</a>
<a href="#" onclick="showHide('b')>vis/skjul b</a>
<ul>
  <li class="a">blah 1</li>
  <li class="b">blah 2</li>
  <li class="b">blah 3</li>
  <li class="a">blah 4</li>
  <li class="b">blah 5</li>
  <li class="a">blah 6</li>
</ul>

Jeg kan kun finde noget  hvor man bruger getElementById(), og den tager kun det første element med det pågældende id.

Håber der er nogen der kan en trick ;o)

/Jonas
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
01. september 2007 - 22:42 #1
.. eller "et" trick...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. september 2007 - 23:02 #2
Bare en skitse: http://n0p.com/794426.php
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 23:37 #3
<ole>

- og du kan ikke have flere elementer med samme ID. ID er ligesom et personnummer ... unikt for hvert element

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 23:38 #4
- tjah, så ved du også det! Alle mennesker har sin egen helt unikke 'nummer'  :D
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
02. september 2007 - 12:08 #5
#1 perfekt, det var præcis det jeg sad og baksede med i en time igår, men ku ikke få det til at virke.. må jo have skrevet forkert eller noget.

Tak for det, ska du ha point må du lige poste et som svar istedet for kommentar.

/Jonas
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2007 - 12:28 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 15:17 #7
Lad os vente med points til noget mere substantielt - men tak for tilbudet. Læg selv et svar og accepter det, så spørgsmålet lukkes og dine points bliver tilbageført  ;o)