Avatar billede cheshire Nybegynder
01. september 2007 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på nettet

hejsa. jeg har købt en bærbar fra hp og vil selvfølgelig gerne på nettet med den men nikke nej ikke om jeg kan få lov til det. selve routere/switch kan jeg se den har fundet og koblet sig på men fra denne og ud til internettet er der bare lukket.

Hvad skyldtes det og hvad kan jeg gøre ved dette problem?

Model      hp dv6545
system      vista home premium
netværket  trådløs
routere    trendnet
firewall    norton internet sec + vista's egne vagthund

Jeg har stadigvæk mig gamle bærbar og har prøvet at sætte den til igen og der er ingen problemer overhovedet ( denne kører xp pro )
Avatar billede jop... Nybegynder
01. september 2007 - 12:52 #1
får du en ip adresse tildelt?
Avatar billede cheshire Nybegynder
01. september 2007 - 13:09 #2
nope hvis det er det rigtige sted jeg kikker så er der følgende og se

IPv4 forbindelse lokal

IP6 forbindelse begrænset
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. september 2007 - 23:39 #3
Prøv at slå IPv6 fra,den kan godt drille tråløse net.Du bruger under alle omstændigheder kun IPv4.
Avatar billede cheshire Nybegynder
12. september 2007 - 06:48 #4
tja så fik jeg endelig løst problemet. det var jo bare endnu en af de herrens fejl fulde bærbare fra hp. netkortet til det trådløse virkede ikke og dermed nøjede jeg så op på at have fået 3 stk. bærbare i løbet af 14 dage. Uden at kan sige noget så tror jeg godt nok hp skal til og tage sig sammen for bare de gange jeg var i elektronik afd. hos bilka nøjede jeg og opleve 8 forskellige kunder som kom med en hp bærbar som havde fejl og det var altså foruden mine, men på den anden side når deres egen support osse udviser ligegyldighed og arrogance som jeg oplevede så kan de jo egentlig være ligeglade for det var alligevel ikke længe inden der ikke bliver solgt flere bærbare fra hp. nåå men det var jo så bare et lille sur opstød over hp og deres support og nu til det vigtigste for jop og corlenedk, som jo er pointene og hvis i begge lige sender mig et svar så modtager i begge point for hjælpen og jeg siger hermed tak for hjælpen.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. september 2007 - 14:41 #5
Jeg springer over cheshire,godt du fik løst problemmet selv..
Avatar billede cheshire Nybegynder
12. september 2007 - 18:39 #6
det er bare okay, corleonedk.
Avatar billede cheshire Nybegynder
16. september 2007 - 19:17 #7
da jeg ikke har hørt fra jop går jeg ud fra han heller ikke vil have point og de tages derfor retur