Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
01. september 2007 - 07:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsætte now() i db ved login

Hej,

Jeg har et fint login-system, som jeg gerne skal udvidet lidt, så det automastisk gemmer sidste login, i databasen, når man logger ind.
Feltnavnet har jeg kaldt "sidst".

<%
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/usersystem.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

    ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many login systems.
        strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
        strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))

  Sql = "Select Count(*) as Found from users where (username = '" & strUsername  & "') and (password ='" & strPassword  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Forkert brugernavn/adgangskode"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../db/usersystem.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT * FROM users where (username = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "Authed"
    Session("username") = Request("Username")
    Response.Redirect "/?side=forside"
    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  End if
%>
Avatar billede nielle Nybegynder
01. september 2007 - 10:25 #1
Efter en god del oprydning... og med den nye funktionalitet tilføjet:

<%
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/usersystem.mdb")
myConn.Open strDSN

If Request("mode") = "Check" Then
    ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many login systems.
    strUsername = Trim(Replace(request("username"), "'", "''"))
    strPassword = Trim(Replace(request("password"), "'", "''"))

    strSQL = "SELECT count(*) AS found FROM users WHERE username = '" & strUsername  & "' AND password = '" & strPassword  & "'"
    Set LO = myConn.Execute(strSQL)

    If LO("found") = 0 Then
        Session("login") = ""
        Session("username") = "Du er ikke logget ind."

        ' Du bruger ikke denne tekst til noget specielt...
        error = "Forkert brugernavn/adgangskode"
    Else
        Session("login") = "Authed"
        Session("username") = Request("Username")

        strSQL = "UPDATE users SET sidst = now() WHERE username = '" & strUsername & "' AND password = '" & strPassword & "'"
        myConn.Execute(strSQL)

        Response.Redirect "/?side=forside"
    End If

    LO.Close
End If

myConn.Close
%>
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
02. september 2007 - 13:01 #2
Mange tak for det store arbejde :) den brokker sig dog, og siger at der mangler " i linie 4, men kan ikke helt se hvor det mangler..
Avatar billede nielle Nybegynder
02. september 2007 - 21:20 #3
Du må have noget mere kode på siden?

Der mangler ikke noget "-tegn i den viste kode, så det må være et andet sted. Hvad står der omkring linje 4?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. september 2007 - 12:50 #4
Hvad med noget respons?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:47 #5
??
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
29. september 2008 - 18:06 #6
hov.. vist længe siden jeg har været herinde.. smid et svar, så jeg kan give point :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
29. september 2008 - 18:16 #7
Et svar.