Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 15:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

php kodning

Hej Folkens jeg er i gang med at lave en ny hjemmeside med top menu, jeg er kommet så langt at alt fungere på nær lige at få centeret alt i den sammen browser og jeg ved ikke hvor jeg skal indsæt target="cwindow" så den ikke åbner en ny browser for hver gang man klikker på et punkt.. håber nogen kan hjælpe mig med hvor jeg skal indsæt koden.. måtte i have spørgsmål så skriv endelig vil nemlig gerne have siden op at stå inden så længe.
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 15:40 #1
Øhhhh til at starte med ville det være en rigtig god ide af vise noget kode.
For det andet så tror jeg ikke dit spørgsmål har noget med php at gøre, men er et rent html spørgsmål. Men som sagt vis noget kode så vi kan forstå dit spørgsmål.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 16:03 #2
Hej dkfire
nej det har ikke noget med html at gøre , det handler om at få target="cwindow" sat ind så den ikke åbner en ny browser hver gang man klikker på et punkt i menu'en... selve siden er lavet i php og fungere fint.Jeg mener ikke at jeg må link til siden så jeg kan ikke vise dig den men den er sådan set færdig udvirkelet på nær lige det med at vide hvor man skal indsæt target="cwindow"... og det skal lige siges det er en top menu at jeg arbejder med.... jeg indsætter noget af koden senere i løbet af aften er ikke ved selve den pc mere nemlig...håber du er med igen
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. august 2007 - 16:09 #3
Hvis den skal linke til en anden side i PHP, hedder det header('location: dinSide.php');
I HTML er der en atribut der hedder target. Men det komplet umuligt at hjälpe dig ud fra den beskrivelse vi har at arbejde med her.
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 16:12 #4
Nu er det sådan at target="cwindow" er et attribut til et a element, som er html.

Du kan lave det sådan her:

<a href="minside.php" target="cwindow" >et lille link</a>
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 16:57 #5
nu er min menu opsat sådan her og vil gerne vide hvor jeg skal indsæt den kode som gøre den ikke åbne en ny browser men forbliver på samme side.... okay vidste ikke det var en html kode.... men håber i kan hjælpe mig videre da min kode ikke ser sådan her ud <a href="minside.php" target="cwindow" >et lille link</a>

Men sådan :
window.mm_menu_1126133708_0 = new Menu("root",93,18,"",12,"#000000","#FFFFFF","#FFFFFF","#FF0000","left","middle",3,0,500,-5,7,true,true,true,0,true,true);
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("endetarmen","location='endetarmen.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("blæren","location='blaren.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("leveren","location='leveren.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("livmoderen","location='livmoderen.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("livmoderhalsen","location='livmoderhalsen.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("lymfekræft","location='lymfekraft.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("prostata","location='prostata.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("testiklerne","location='testkklerne.php'");
mm_menu_1126133708_0.addMenuItem("tyktarmen","location='tuktarmen.php'");
mm_menu_1126133708_0.hideOnMouseOut=true;
mm_menu_1126133708_0.bgColor='#CCCCCC';
mm_menu_1126133708_0.menuBorder=1;
mm_menu_1126133708_0.menuLiteBgColor='#FFFFFF';
mm_menu_1126133708_0.menuBorderBgColor='#000000';
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2007 - 17:44 #6
<ole>

Det har intet med PHP at gøre. Det er et JavaScript-spørgsmål  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 18:03 #7
Der skal du ind og rette i den javascript class som laver din menu.

Jeg kan heller ikke helt forstå at du ikke må linke til din hjemmeside.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 19:26 #8
okay jamen så vil jeg kig ind i mit javascipt...... og jeg mener at der stod som en af betingelserne var der ikke måtte linkes til hjemmesider så derfor kan jeg ikke linke desværre.... men dkfire hvor vil du så indsæt den kode i javescript???
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 19:49 #9
spørger lige igen igen :-)
det skulle vel ikke værre noget af det her jeg skal skrive koden i ???

<script language="JavaScript">
<!--

function SymError()
{
  return true;
}

window.onerror = SymError;

var SymRealWinOpen = window.open;

function SymWinOpen(url, name, attributes)
{
  return (new Object());
}

window.open = SymWinOpen;

//-->
</script>
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 19:57 #10
Altså du må godt linke til din side da du har problemer med den.

Og nej det har intet dem det javascript at gøre.
Det er din Menuklasse jeg skal se.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 22:06 #11
jamen så kan jeg link til min side så kan du højre klik og sige vis kilde for at se de nøjeagtige ting , hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal indsæt noget okay?? tror det er meget nemmere her min hp http://www.lortesygdom.dk/default.php og skal lige siges den som sagt ikke er færdig endnu før jeg for alt centeret i samme vindue.. men du kan kig på min side og håber du kan hjælpe bagefter..

men du kan se at tingene er lavet i php g alt på siden fungere..
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 22:57 #12
To ting.
Din menu er javascript, og jeg kan ikke lige overskue hvad der skal ændres for at det kommer til at virke. Men du kan prøve at spørge under javascript.
Alternativt kan du ændre din menu til en css menu i stedet.
Kan se du har valgt at lave din side i dreamweaver og har sikkert brugt en funktioner deri til at lave menuen, kan være du kan ændre en indstilling der. Men der er aldrig godt at bruge sådan nogle funktioner, det er nu bedre at lave det hele selv.

Det er nu ikke alt der virker på din side. Din menu virker ikke i FireFox.

Du skal nok overveje at gøre dine billeder en del mindre, bla på din kontaktside.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
31. august 2007 - 23:17 #13
okay men du får da ihvertfald tak fordi du vil prøve og hjælpe mig.... men du kan ellers godt se at den kan godt finde tingene frem den åbner bare ny browser... og det med billede på kontakt siden , hvis jeg gøre dem mindre liver de utydelige billederne , de er blev taget i en for stor opløsning da jeg tog billederne og personerne bor i øst og vest så ikke så tit at jeg ses med dem... men som tak fordi vil bruge din tid på at hjælpe mig...
Avatar billede cbn83 Nybegynder
18. september 2007 - 15:38 #14
problemet er løst løsning blev følgende :

Jeg tror ret sikkert, du kan løse det ved at sætte frame-navnet ind her:
    mm_menu_0428115122_0.addMenuItem("hjernen","location='hjernen.php'");

- så der står:
    mm_menu_0428115122_0.addMenuItem("hjernen","cwindow.location='hjernen.php'");
Avatar billede cbn83 Nybegynder
19. september 2007 - 14:31 #15
det blev altså løsningen... :-)