Avatar billede ramlev Nybegynder
01. december 1999 - 15:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

select statement og php

jeg har en tabel (mysql) indeholdende et varelager.
og hver vare er defineret ud fra et brugerid, og type
og det skal ikke være muligt at skrive samme vare ind 2 gange med
samme brugerid,

jeg havde tænkt noget lign.
denne select statement :
select * from pizzaingredienser where brid = '$brugerid', type =
'$tempnavn';

$tempnavn = $varenavn.
$brugerid = ja brugerid.

Så er det vel noget med at checke hvis den statement returnere 0 så
skal den INSERT INTO.........
men hvis statement <> 0 så skal der skrives noget på skærmen....

Men lige hvordan det gøres, kan jeg ikke lige lure....
Avatar billede ramlev Nybegynder
01. december 1999 - 16:00 #1
Rette vedkommende skal nok få point for svaret , sat til 60....
Avatar billede mbn.dk Nybegynder
05. december 1999 - 14:38 #2
Noget lignende: (ikke testet)

$result = mysql_query("select * from pizzaingredienser where brid = '$brugerid', type =
'$tempnavn'");
$number = mysql_numrows($result);
if ($number != 0) print "Nummeret er optaget, tryk 5 hvis de vil ringes op når det bliver ledigt, det koster 1,20";