Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 18:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fange textarea i codebehind

Hej

På min side bruger jeg en alm. textarea, men hvordan tilføjer jeg noget tekst til den fra min codebehind da det ikke er en asp.net komponent?

Mvh
Jesper
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 18:33 #1
må man høre hvorfor du benytter en almindelig?
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 18:35 #2
du burde vel godt kunne fange den med noget lignede

TextBox textbox = (TextBox)Page.FindControl("densId);
textbox.Text = "test";

ja jeg har ikke testet men det burde egentlig fungere.
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 18:53 #3
Det er fordi jeg har noget javascript som jeg ikke kan få til at køre med en textbox..

if (document.selection.createRange().text != "" && document.selection.createRange().text.indexOf(htmlBefore) == -1) {
          sT = document.selection.createRange();
          sTxt = htmlBefore + sT.text + htmlAfter;
          sT.text = sTxt
    } else {
          document.getElementById('strMessage').text += htmlBefore + htmlAfter;
    }

document.getElementById er null eller ikke et objekt..

Ved du hvordan det løses?? For vil helst køre med .net komponenter..
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 18:57 #4
så lad os da løse det med.net komponenter da det jo er muligt:)

lægger din textbox i en placeholder, masterpage eller noget andet?
Avatar billede a1a1 Novice
30. august 2007 - 19:01 #5
evt. bare Request.Form("strMessage")

;o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 19:11 #6
Den ligger ikke i noget.. Der er dog brugt masterpage på filen..
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 19:27 #7
hvis du kigger på din html kilde kode når det kommer afvikler sitet så vil der står et andet id ud for din textbox control..

det er dette ID den får der du skal bruge.
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 19:36 #8
okay men er det det samme hver gang??
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 19:40 #9
ja på den maskine den kører på
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 19:48 #10
det vil sige at jeg skal ændre det når jeg flytter min side op på serveren? Kan den ikke selv styre det??
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 19:56 #11
nej du kan ikke styrer det, men du kan jo bare skrive dens ID direkte ved page load..

document.getElementById('<%= strMessage.ClientID %>').text += htmlBefore + htmlAfter;

hvis din strMessage er ID'et på din TextBox..
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 20:16 #12
Suber det virker sgu..
Du skulle vel ikke tilfældigvis vide hvordan jeg gør sådan at det kun er det man markere i textboxen der bliver rørt ved?

Som der er nu kan jeg hvis jeg markere en hvilken som helst tekst på min side, ændre på den.. Også det der er uden for textboxen..

Det har noget med det her at gøre:

document.selection.createRange().text != "" && document.selection.createRange().text.indexOf(htmlBefore) == -1) {
          sT = document.selection.createRange();
          sTxt = htmlBefore + sT.text + htmlAfter;
          sT.text = sTxt
Avatar billede kalp Novice
30. august 2007 - 20:41 #13
Det har jeg ikke erfaring med, men det er også et JavaScript spørgsmål:)

Men en ting er sikkert... selection bliver kaldt på hele dokumentet og ikke bare din textbox, så du skal nok ændre det så det bliver kaldt på din textbox istedet
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. august 2007 - 13:50 #14
Okay det er i orden. Men tak for hjælpen.. Smider du et svar??
Gider du kigge her også?? http://www.eksperten.dk/spm/793967
Avatar billede kalp Novice
31. august 2007 - 17:03 #15
Jeg har desværre ingen erfaring med resize af billede:(
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. september 2007 - 10:13 #16
Okay men tak for kigget ;)