Avatar billede elmodelmo Nybegynder
30. august 2007 - 08:23 Der er 6 kommentarer

Harddisk eller eksternbox ?

Hej

Jeg har en ekstern HDD på 300Gb som har fungeret uden problemer i 1,5år, så igår da jeg startede den, startede den normalt, men så sagde den et klik også startede den op igen, og sådan bliver den ved, nogle gange kan jeg holde den igang lidt, og se filerne på disken, men hvis jeg forsøger at åbne / kopiere filer fra/til den, genstarter den.

Hvis jeg ikke har usb-kablet i den genstarter den ikke, det først når harddisken skal til og arbejde.

Mit spørgsmål er så, er det harddisken som er i stykker eller er det den eksterneboks ?

Selv tror jeg det er boksen, da jeg jo godt kan se filerne, og ind imellem kan jeg godt få lov til og åbne nogle musik numre fra den.

Det er en Maxtor 300gb SATA Harddisk
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. august 2007 - 11:23 #1
Det er en uden tvivl en fysisk fejl på harddisken. Kliklyde er sjældent et godt tegn.
Avatar billede neophyte Nybegynder
30. august 2007 - 20:34 #2
Dem med klik lydene kan jeg godt genkende... Har selv 3 maxtor harddiske med præcis samme symptomer... Virker som en børnesygdom som maxtor ikke har kommet til livs endnu.. Min maxtor f.eks virker som om den går død nogen gange... Når man så kommer ind til filerne så kan man hører den starter op igen...
Avatar billede elmodelmo Nybegynder
31. august 2007 - 11:56 #3
Har testet den i en af mine venners boks, der kører den uden problemer, så det var bare en fejl i boksen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2007 - 12:44 #4
I så fald bør du lægge et svar og acceptere det selv, for at få afsluttet spørgsmålet. Rart at du fik diagnosticeret fejlen.
Avatar billede elmodelmo Nybegynder
02. september 2007 - 19:12 #5
hfdh
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. september 2007 - 19:36 #6
Hvis du så også accepterer spørgsmålet er det perfekt afsluttet.