Avatar billede mol23 Nybegynder
29. august 2007 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unmountable Boot Volume

Jeg har denne fejl på min Toshiba Satelite Celeron M...
Unmountable Boot Volume .. Får en blå skærm ligegyldig hvad jeg gør, hvordan jeg genstarter osv... Har ville prøve at boote fra Win XP cd´en og lave en CHKDSK /r .. Men har ikke kunne finde ud af at få sat boot rækkefølgen rigtigt... den starter bare op i det samme ligegyldig hvad jeg sætter den til! Har tjekket Bios, at der er fundet både en HDD og et dvd/cd drev... men lige meget hjælper det .. kan ikke komme til hverken promt eller noget! Kan man komme til at pille ved et eller andet, så det kommer til at virke igen? Har kigget andre spørgsmål igennem om samme problem, men kan ikke bruge dem heller ... er der en mulighed for at tjekke/reparere XP uden cd´en ..
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2007 - 21:31 #1
Mener at du skal trykke på F12 i opstarten og du får en boot menu du kan vælge i.
Tillige skal du være sikke på at der er boot sektor på den XP cd du bruger, nogle opgrade cd`er har ikke boot muligheden.
Når du er bootet op på XP cd`en, så udfør nedenstående:

Det første skærmbillede du ser, er "Velkommen til Installation", der trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede mol23 Nybegynder
31. august 2007 - 23:13 #2
Jeg har stadig ikke fået det til at virke...

Beskrivelse: når jeg starter maskinen op, kommer den frem med hvilken installation jeg vil bruge, enten Win Xp prof eller win xp prof (tuneup backup)(har jeg prøvet!) Jeg bruger kun den "almindelige opstart!

Derefter kommer skærmen med oversigten med om jeg vil starte i div fejlsikrede tilstande, eller om jeg vil starte normalt osv... Der har jeg været dem alle igennem og alle ender med en blå skærm hvor der kommer en blå side frem med unmountabl_Boot_volume Stop koden og en anden kode som hedder

***STOP: 0x0000008E (0xC0000006, 0x808B99BC, 0xF797E9D0, 0x00000000)

Har kigget alle steder efter nogen som har samme fejl .. Men har ikke kunne finde nogen andre!

Jeg har efter i forgårs prøvet adskillige gange med at komme ind og reparere min xp installation, men hvergang skriver selv installationen på den blå baggrund, nogle mærkelige tegn, og det ser ikke rigtigt ud, og der kommer et tidspunkt hvor der bare står 4 ? for oven og forneden... jeg må sige jeg er lidt lost på området efter hånden ..
Avatar billede mol23 Nybegynder
31. august 2007 - 23:16 #3
Et eller flere bud på "gåden" skal nok blive belønnet med point ...
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2007 - 17:53 #4
Det ser og lyder ttl, at du IKKE booter op på cd`en, men kommer ind i windows systemet.

Du skal få den til at boote op på cd - altså trykke på f.eks F12 i opstarten og vælge DVD/CD-drev og du skulle gerne komme i den tidligere beskrevet "Velkommen til Installation"
Se billeder her: http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2007 - 18:34 #5