Avatar billede c9steen Nybegynder
29. august 2007 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Socket Connection i C#.NET

Jeg mangler en let overskuelig kode til Socket Connection i C#.NET til brug for kontakt til SMS-gateway på std. web-URL. De eksempler jeg har fundet, har jeg ikke fået til at virke. Gatewayen er Ok, da det virker med trad ASP.

URL: http://sub.domain.tld/folder/
Query: par=hhh&par=jjj.....
query as post

Tak for svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2007 - 15:34 #1
Hvorfor bruge Socket ?

HttpWebRequest maa vaere nemmere !

        HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://sub.domain.tld/folder/");
        req.Method = "POST";
        req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";
        StreamWriter post = new StreamWriter(req.GetRequestStream());
        post.Write("par=hhh&par=jjj");
        post.Close();
        HttpWebResponse resp = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
        Stream stm = resp.GetResponseStream();

vil jeg tro
Avatar billede c9steen Nybegynder
29. august 2007 - 15:50 #2
Jep - men desværre virker WebRequest ikke. Det virker som om der er "lås" på virkemåden og sikkerhedsdokumentationen indikerer, at det forholder sig sådan. Eksempelkoden i ASP er bygget på SOFTWING.ASPtear men jeg har ikke fundet den virkbar i .NET (C#) - men det kan sagtens være min manglende forståelse for brugen.

Supporten er en PHP-mand, så der er ikke meget hjælp.

/Steen
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2007 - 15:52 #3
Lav et kald fra ASP & den komponent med en sniffer imellem og se hvad der
bliver sendt.

Jeg har meget svaert ved at tro, at du ikke kan faa HttpWebRequest til at sende
det der skal bruges.

Og under alle omstaendigheder skal du bruge den samme info hvis du bruger en raa socket.
Avatar billede c9steen Nybegynder
29. august 2007 - 15:57 #4
Jeg har rette din kode til - og det virker med din WebRequest.

Læg lige et svar, så du kan få point.

Jeg takker :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2007 - 16:06 #5
svar