Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
28. august 2007 - 22:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Iframe og link

Hej!

  Jeg har følgende kode, som jeg ville mene burde åbne mine links i selve iframen, men det gør den bare ikke!

  Nogen som kan fortælle mig hvorfor det ikke sker.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
    <title>Administrator Page</title>
</head>
<body>
        <table>
            <tr>
                <td style="width: 109px; height: 768px" valign="top">
                <a href="Add_Header.aspx" target="main">Tilføj Header</a><br />
                <a href="Add_Item.aspx" target="main">Tilføj Vare</a><br />
                <a href="Change_Item.aspx" target="main">Ændre vare</a><br />
                <a href="Delete_Item.aspx" target="main">Slet Vare</a><br />
                </td>
                <td style="width: 594px; height: 768px">
                    <iframe id="main" width ="80%" height="100%" src="welcome.aspx" runat=server></iframe>
                </td>
            </tr>
        </table>
</body>
</html>
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 22:37 #1
du skal bruge en name attribute istedet for id
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 22:38 #2
... og hvis du endelig bruger ASP.NET, så brug dog Master Pages eller et templatesystem, istedet for frames !
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
04. september 2007 - 17:23 #3
hmm, okay!

  Jeg løste den med name attribute!

  Send et svar, så vi kan lukke den
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. september 2007 - 15:20 #4
Intet svar = ingen point!

  Skriv hvis du stadig er interesseret i points
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2007 - 15:32 #5
Hvis alle links skal vises i iframen, kan du lige så godt bruge:

<base target="main">
</head>

Med mindre at XHTML 1.0 Transitional ikke understøtter base target..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2007 - 15:33 #6
Det understøtter det:

<!-- document base URI -->

<!ELEMENT base EMPTY>
<!ATTLIST base
  id          ID            #IMPLIED
  href        %URI;          #IMPLIED
  target      %FrameTarget;  #IMPLIED
  >
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
10. september 2007 - 08:04 #7
super thesurfer, det var da meget nemmere med den base target='main'

      Ønsker du point, så sig til, så opretter jeg et point spørgsmål til dig.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. september 2007 - 08:19 #8
testpilot_dk> Negativt.. ingen points til mig, tak.. :-)