Avatar billede evilhomer15 Praktikant
28. august 2007 - 16:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formel Editor, hvor er den?

Min gymnasie fysik lærer, har lige fortalt os om en ting i Microsoft Word som hedder Formel Editor.
Vi skulle tjekke om vi havde det, hvis vi ikke havde, skulle vi installere det. Han sagde at det programmet kunne findes i Indsæt > Objekt > Equation Editor (eller noget i den retning).
Men når jeg kigger, ser jeg ikke noget der minder om det.
Nogen som har oplevet det samme (eller måske bare ved det?) som kunne hjælpe mig med at finde programmet?
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 16:37 #1
2003 eller 2007 Word?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
28. august 2007 - 16:40 #2
computeren er 4 år gammel, så 2003 ville jeg tro.
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 16:40 #3
hvis det er 2003 er det korekt at du skal ind under Objekt, men den hedder Microsoft equation 3.0
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
28. august 2007 - 16:47 #4
Den eneste jeg kan se, der starter med Microsoft er:
Microsoft Excel-diagram
Microsoft Excel-regneark
Microsoft Graph-diagram
Microsoft Word-billede
Microsoft Word-dokument

Måske er det en ældre version M. word. Hvor kan jeg tjekke hvilken version det er?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. august 2007 - 17:04 #5
Equation bliver IKKE installeret som standard.

Så du skal have fat i installations CD´en, og installere yderligere komponenter - så vil du kunne finde den.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
28. august 2007 - 18:18 #6
Jeg kiggede lige på CD'en, den så ikke ud til at være på.
Det er Windows XP Office  som jeg bruger som word.
Avatar billede klarnskou Nybegynder
28. august 2007 - 19:04 #7
Som ole madsen siger, kun du tilføje nye Objekter fra office cd'en, det gøres i samme rude... det skulle være muligt at gøre det under det faneblad der hedder Opret fra fil ( i Objekt ruden.)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
28. august 2007 - 20:21 #8
Du kan finde din version af Word ved - i Word - at klikke på Hjælp og derefter Om Microsoft Word.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
28. august 2007 - 22:36 #9
Jeg bruger 2002 siger den

Har den version en formel editor, hvis ja, hvor kan jeg finde den?
Sig også gerne hvis den er på cd'en. det ville være rart
Avatar billede klarnskou Nybegynder
29. august 2007 - 07:46 #10
Der må jeg melde pas, 2002 det er godt nok et gammelt program ;)
Avatar billede kox Nybegynder
29. august 2007 - 08:04 #11
Jeg blev færdiguddannet i 96 og der fandtes equation editoren allerede, kan ikke forestille mig at de har sprunget 2002 over.
Se her: http://support.microsoft.com/kb/228569