Avatar billede funny Nybegynder
28. august 2007 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til et send script

Jeg har det her script som virker. Det jeg ønsker er at nogen af mine felter skal man skrive i før man kan sende lige nu kan man bare sende løs uden man har skrevet noget.

Plz er der en der kan hjælpe mig med at rette det.

<?php
$MESSAGE    =    false;
if (isset($_REQUEST["name"])) {
    $SUBJECT    =    $MESSAGE    =    "MAIL FRA " . $_SERVER["SERVER_NAME"];
    foreach ($_REQUEST as $k=>$v) $MESSAGE    .=    "\r\n$k: $v";

    if (! mail("min@mail.dk",$SUBJECT,$MESSAGE,"From: WebSite")) {
        $MESSAGE    =    'Din mail kunne ikke sendes';
        $MESSAGE_COLOR    =    "#ffffff";
        $MESSAGE_SIZE    =    "14";
    } else{
        $MESSAGE    =    'Din mail er nu sendt';
        $MESSAGE_COLOR    =    "#ffffff";
        $MESSAGE_SIZE    =    "14";
    }

?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title></title>
<style type="text/css">
<!--
.style38 {font-weight: bold; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; }
body {
    background-color: #BBE0FA;
}
.style39 {font-weight: bold; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; color: #000088; }
.style40 {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-weight: bold;
    color: #000088;
}
-->
</style></head>

<body>

<div align="center">
    <?php
if ($MESSAGE) echo "<span style=\"color:$MESSAGE_COLOR;font-size:".$MESSAGE_SIZE."px\">$MESSAGE</span><hr>";
?>
    <form action="" method="post" target="_self">

    <span class="style40">Bliv ringet op</span></div>
  <table width="314" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="2">
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:50px;text-align:left;">Navn:</td>
  <td width="250" class="style13"><input name="name" type="text" class="style38" style="width:250px;"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:50px;text-align:leftt;">Mail:</td>
  <td class="style13"><input name="email" type="text" class="style38" style="width:250px;"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:50px;text-align:left;">Telefon:</td>
  <td class="style13"><input name="telefon" type="text" class="style38" style="width:250px;"></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2" class="style38"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:100px;text-align:right;; font-weight: bold;"></td>
  <td class="style38"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:100px;text-align:right;; font-weight: bold;"></td>
  <td class="style38"></td>
</tr>
<tr>
  <td class="style39" style="width:50px;text-align:left;vertical-align:top;padding-top:3px;">Besked:</td>
  <td class="style13"><textarea name="comment" rows="6" class="style38" style="width:250px;; font-weight: bold;"></textarea></td>
</tr>
<tr>
  <td width="50" class="style39" style="width:50px;text-align:right;; font-weight: bold;">&nbsp;</td>
  <td align="center" class="style13">
  <input type="submit" class="style39" value="Send besked"></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. august 2007 - 11:49 #1
De felter som du ønsker skal være udfyldt, kan du tilføje i denne linie:

if (isset($_REQUEST["name"]))

Og du kan evt. udbygge med:

if (isset($_REQUEST["name"]) && !empty($_REQUEST["name"]))
Avatar billede funny Nybegynder
30. august 2007 - 10:08 #2
jakobdo vis jeg nu skal tilføje et pr mere hvordan sætter jeg dem så ind?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. august 2007 - 10:33 #3
Hvis det f.eks. er email, så sådan:
if (isset($_REQUEST["name"]) && !empty($_REQUEST["name"]) && isset($_REQUEST["email"]) && !empty($_REQUEST["email"]))
Avatar billede funny Nybegynder
04. januar 2008 - 12:53 #4
laver du et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2008 - 17:37 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2008 - 20:24 #6
Takker for point.