Avatar billede m_smiszek Nybegynder
28. august 2007 - 09:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

StreamReader - læse specifik line der starter med et tag?

Hej Alle,

Jeg sidder og arbejder på et lille projekt hvor jeg har en masse .txt filer, med omtrent 40 linjer i hver, af de linjer er der en eller to der starter med et MESSAGE: -efterfuldt af beskeden.

Denne besked kunne jeg godt tænke mig at smide ind i en MSSQL2005.

Jeg har bøvlet lidt med StreamReader, er dog ikke helt sikker på det er det rigtige at bruge.

En hurtig:

læs c:\txtbiblotek\*.txt (Da der jo er ret mange forskellige txt filer)
find linjen MESSAGE:
insæt linjen i database

Jeg er Ret rusten i VB.net - SQL har jeg helt styr på, så jeg håber der er nogle der vil hjælpe.
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 09:34 #1
StreamRaeder lyder som et udemærket bud:

        Using sr As IO.StreamReader = New IO.StreamReader("C:\\dinFil.txt")
            Dim line As String
            While (sr.Peek() <> -1)
                line = sr.ReadLine()
                If (line.StartsWith("MESSAGE")) Then
                    Console.WriteLine(line) ' Du vil selvfølgelig skrive til databasen istedet
                    Exit While
                End If
            End While
        End Using
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
28. august 2007 - 09:44 #2
Jamen det virker jo Næsten lige som jeg vil have det.

ER der på nogen måde jeg kan få den til at læse teksten efter MESSAGE ? så den ikke får MESSAGE med.

og hvordan får jeg den til at tage alle tekst filerne i et dir?

Du må gerne sende mig et svar - jeg udlover 60 point igen for svar på de andre :-)

MANGE TAK FOR HJÆLPEN og den hurtige respons :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 09:50 #3
Du kan jo f.eks. Replace MESSAGE-delen væk:

line = line.Replace("MESSAGE: ", "")
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 09:51 #4
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 09:55 #5
Alle txt-filerne i et dir:

        Dim di As System.IO.DirectoryInfo = New System.IO.DirectoryInfo("C:\\ditDir\\ditUnderDir")
        Dim fiArr As System.IO.FileInfo() = di.GetFiles("*.txt")

        For Each fi As System.IO.FileInfo In fiArr
            Console.WriteLine(fi.FullName)
        Next
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
28. august 2007 - 10:11 #6
Jeg bøvler lidt med at få den der *.txt til at virke, kan ikke helt gennemskue at få den sneget ind i koden.... fik jeg sagt jeg var rusten ? :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 10:15 #7
Sådan:

        For Each fi As System.IO.FileInfo In fiArr

            Using sr As IO.StreamReader = New IO.StreamReader(fi.FullName)
                Dim line As String
                While (sr.Peek() <> -1)
                    line = sr.ReadLine()
                    If (line.StartsWith("MESSAGE")) Then
                        Console.WriteLine(line) ' Du vil selvfølgelig skrive til databasen istedet
                        Exit While
                    End If
                End While
            End Using

        Next
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
28. august 2007 - 10:24 #8
Det er sku godt.... det virker kanon...

Jeg kan ikke acceptere dit svar = hver gang jeg trykker på svar, kan jeg igen trykke på svar..
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 10:25 #9
Du skal markere mit svar nede i den lille boks i bunden, og så trykke på Accepter knappen.
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
28. august 2007 - 10:40 #10
Sådan
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 17:31 #11
Takker for point :^)