Avatar billede sirsingelton Nybegynder
27. august 2007 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML feeds?

Hej

Jeg har fået stillet en opgave, hvor jeg skal generere en XML-fil, der skal have to feeds: et for Brugsen og et for Irma...

Nu er jeg sådan set ganske uprøvet i XML, så hva dævlen menes der med feed i denne situation.

Tak!
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2007 - 10:27 #1
Nokså uklart hva som menes med at en XML-fil skal HAVE to feeds.

En feed er en XML-fil, nærmere bestemt en XML på et av flere RSS-formater, eller Atom.

Kanskje http://en.wikipedia.org/wiki/RSS er et godt sted å starte.
Avatar billede sirsingelton Nybegynder
27. august 2007 - 14:15 #2
Ok en XML kan altså kun have én Feed i stil med

<?xml version="1.0"?>
<rss version="2.0">
...
</rss>

Så skal jeg lave to feeds skal jeg logisk nok lave 2 XML filer...Der er ingen anden mulighed???
Avatar billede janegil Nybegynder
27. august 2007 - 14:57 #3
Du skal nok ha en utdying fra oppgavestilleren?

Man kan jo alltid legge to XML-filer inn i en tredje.

RSS - i hvert fall RSS 2.0 - har noe som heter 'channel'. Jeg har aldri sett noen RSS-fil med mer en én channel. Men hvis det var flere, så ville vel det egentlig være flere feeds fra samme URL.

What is an RSS Channel, Anyway" på http://www.mnot.net/rss/channel.html er bare delvis hjelpsom lesning.
Avatar billede sirsingelton Nybegynder
31. august 2007 - 01:25 #4
Ok tak for det....

Du ved denne her verden er desværre fyldt med slang, sludder og indforståethed.

For mange ting hedder det samme og den ene ting hedder noget forskelligt...det er nok et af de problemer jeg er stødt ind i.

Smid et svar...
Avatar billede janegil Nybegynder
31. august 2007 - 09:00 #5
OK. Jeg har da også en gang bestått en eksamen, uten å si annet enn at hele faget var irrelevant...