Avatar billede technux Nybegynder
26. august 2007 - 11:02 Der er 1 kommentar

Custom tab i Word 2007

I forbindelse med den nye equation editor i Word 2007 mangler der en ret vigtig funktion: Muligheden for at nummerere formler automatisk.

En udvikler fra Microsoft har lavet et script, der gør dette via macroer. Se følgende link:

http://research.microsoft.com/~dongyu/Office2007EqnNumber.txt

Scriptet virker fint, men der skal linkes til en lang række funktioner via quick access-menuen. Jeg kunne godt tænke mig at oprette en ny tab, hvor jeg kan have disse knapper.

Er der nogen der kan hjælpe med oprettelse af sådan en tab?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. august 2007 - 00:13 #1
Jeg vil anbefale, at du starter med at downloade Custom UI Editor http://openxmldeveloper.org/articles/customuieditor.aspx, ellers skal du nemlig selv i gang med at lave xml'en, rette i relationer osv. Her får du en del forærende.

Skal du have tab'en og knapper i en bestemt skabelon eller skal den være tilgængelig altid og derfor en del af Normal.dotm?