Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 10:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opdater formular / skriv til Access database

Jeg har lavet følgende form, men hvordan skriver/opdater jeg til min db?

<!--#include file="Conn.asp"-->
<%
strSQL = "SELECT * FROM tblUsers Where tblUsers.UserID ='" & Session("Navn") & "'"
Set rsProfile = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsProfile.Open strSQL, conn, 3, 3
%>

<form action="profile_update.asp" method="post" name="profileform">
<table cellpadding="2" cellspacing="0" border="0">
<tr>
  <td width="250" style="border-width:1; border-top-color:black; border-right-color:black; border-top-style:solid; border-right-style:solid;">
                                        <p align="right">
                                        <font face="Arial,helvetica" size="2"><b>Navn :</b></font></td>
  <td width="391" style="border-width:1; border-top-color:black; border-top-style:solid;">
  <font face="arial,helvetica" size="2" font color="white"><b><input type="text" name="navn" size="20" value="<%=rsProfile("navn")%>"></b></font></td>
</tr>
<tr>
  <td width="250" style="border-width:1; border-right-color:black; border-right-style:solid;">
                                        <p align="right">
                                        <font face="Arial,helvetica" size="2"><b>Deltager navne :</b></font></td>
  <td width="391"><font face="arial,helvetica" size="2" font color="white"><b><input type="text" name="deltager" size="20" value="<%=rsProfile("deltager")%>"></b></font></td>
</tr>
<tr>
  <td width="250" style="border-width:1; border-right-color:black; border-right-style:solid;">
                                        <p align="right">
                                        <font face="Arial,helvetica" size="2"><b>Antal deltager :</b></font></td>
  <td width="391"><font face="arial,helvetica" size="2" font color="white"><b><input type="text" name="antal" size="20" value="<%=rsProfile("antal")%>"></b></font></td>
</tr>
<tr>
  <td width="250" style="border-width:1; border-right-color:black; border-right-style:solid;">
                                        <p align="right">
                                        <font face="Arial,helvetica" size="2"><b>Kommer / Kommer ikke :</b></font></td>
  <td width="391">
  <fieldset style="padding: 2"><font face="Arial" size="1">Kommer<font size="1"><input type="radio" value="1" checked name="R1"></font>
    Kommer ikke <font size="1"> <input type="radio" name="R1" value="2"></font></font></fieldset></td>
</tr>
<tr>
  <td width="250" style="border-width:1; border-right-color:black; border-right-style:solid;">
                                        <p align="right">
                                        <font face="Arial,helvetica" size="2"><b>Email :</b></font></td>
  <td width="391"><font face="arial,helvetica" size="2" font color="white"><b><input type="text" name="email" size="20" value="<%=rsProfile("email")%>"></b></font></td>
</tr>
<tr>
  <td align="center" width="250" style="border-width:1; border-right-color:black; border-right-style:solid;">
                &nbsp;</td>
  <td align="center" width="391">
                &nbsp;</td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2" align=" center" width="645"><font face="arial,helvetica" size="1" color="white"><b><input type="submit" name="submitbutton" value="Opdater" onClick="profileform.submitbutton.value='Please wait...'"></b></font></td>
</tr>
</table>

</form>

Jeg mangler min submit funktion. Hvem kan hjælpe.

Glenn
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 11:55 #1
if request.form("submitbutton") = "Opdater" then

  SQL = "UPDATE felt1='"&request.form("dinInputFelt1Tekst")&"', felt2="&request.form("dinInputfelt2Tal")&""
  Conn.Execute("SQL")

end if

Noegt i den dur.
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 11:57 #2
ups self Conn.Execute(SQL)
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 12:19 #3
som du kan se har jeg en action="profile_update.asp skal jeg slå det fra?
eller hvordan.

er er lidt blank...

Brugeren skulle gerne være på den samme side, men opdateret.
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 12:57 #4
Der er måske en der kan lave en side med en form og sumit knap...
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 13:20 #5
<%
'her er det der opdaterer din database.

if request.form("submitbutton") = "Opdater" then

  SQL = "UPDATE navn='"&request.form("navnt")&"', alder="&request.form("alder")&""
  Conn.Execute("SQL")
  html = "Du har opdateret dine oplysninger"
end if
%>

<!--Form her, loader samme side igen, og hvis button er trykket, så opdaterer den databasen-->
<form action="<%request.servervariables("URL")%>" method="post">

<input type="text" name="navn"><br>
<input type="text" name="alder"><br>

<input type="submit" name="submitButton" value="Opdater">

</form>

<!--Du har opdatering dine oplsyninger vises her-->
<%=html%>
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 13:46 #6
Prøver men det køre ikke.
Siden skulle gerne vise de dataer der passer til login. Og så skal der være mulighed for at redigere i dem.
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 14:28 #7
Der må du jo selv skrive det. Jeg har bare vist et eksempel på en formfelt der kan opdateres.

Har ikke lyst til at lave det hele for dig. Prøv og lav det selv, og hvis der er nogle fejl/mangler kan jeg altid hjælpe dig.
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 14:45 #8
Det skal du heller ikke, nu updater den min db men det skriver kun ingen ting (sletter dataer) i felterne, og ikke fra formen.

<body>
<!--#include file="Conn.asp"-->

<%
'her er det der opdaterer din database.

if request.form("submitbutton") = "Opdater" then

strSQL = "Update tblUsers set "
strSQL = strSQL & "deltager='"&request.form("deltager")&"', "
strSQL = strSQL & "antal='"&request.form("antal")&"' "
strSQL = strSQL & "Where tblUsers.UserID ='" & Session("Navn") & "'"
    Conn.Execute(strSQL)
    html = "Du har opdateret dine oplysninger"
end if
%>

<!--Form her, loader samme side igen, og hvis button er trykket, så opdaterer den databasen-->
<form action="<%request.servervariables("URL")%>" method="post">

<input type="text" deltager="deltager"><br>
<input type="text" antal="antal"><br>

<input type="submit" name="submitButton" value="Opdater">

</form>
<%' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<!--Du har opdatering dine oplsyninger vises her-->
<%=html%>
</body>
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 15:26 #9
prøv at response.write din strSQL efter du har executed den, og sig hvad den siger:

Conn.Execute(strSQL)
response.write strSQL

Kan i øvrigt se at rundt om antal har du ''. Det skal du kun have hvis det er en tekstfelt i databasen. Hvis feltet i databasen er et tal felt skal du undlade ''
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 15:31 #10
Hvis jeg udskrifter
strSQL = strSQL & "deltager='"&request.form("deltager")&"', "

med

strSQL = strSQL & "deltager='Mig & Mona', "

Så opdaterer den db med Mig og Mona, så den kan ikke læse fra feltet.
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 16:18 #11
<input type="text"  name="deltager" deltager="deltager"><br>
<input type="text"  name="antal" antal="antal"><br>
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 16:19 #12
undskyld

<input type="text"  name="deltager"><br>
<input type="text"  name="antal"><br>
Avatar billede gp Nybegynder
26. august 2007 - 16:31 #13
Tak tak, smider du et svar
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 16:48 #14
Svar. Hvis du så vil have at man skal se hvad der står i input feltet, så gør man således:

set rs = Conn.execute("Select * from tblUsers where UserID ='" & Session("Navn") & "'"
)

<input type="text"  name="deltager" value="<%=rs("deltager")%>"><br>
<input type="text"  name="antal" value="<%=rs("antal")%>"><br>
Avatar billede jansangill Nybegynder
26. august 2007 - 16:48 #15
ups, svar:)