Avatar billede tjacob Juniormester
26. august 2007 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

String til Stream

Dette er uden tvivl et super let spørgsmål, men nu har jeg bokset med det et helt døgn, hvor jeg har tonset rundt mellem TextReaders og TextWriters og StringReaders og StringWriters og StreamReaders og StreamWriters og Strings og Bytes og Streams og FileStreams og MemoryStreams og arrays, så jeg er totalt rundtosset.....

Dim sText As String = "Dette er en test tekst"
Dim oStream As System.IO.Stream

hvordan læser jeg sText ind i oStream?

Næsten al MSDN-hjælp til Streams mm drejer sig om fil I/O, men hvad med en ganske almindelig streng variabel?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2007 - 10:25 #1
Sådan?

        Dim sText As String = "Dette er en test tekst"
        Dim oStream As System.IO.StringReader = New System.IO.StringReader(sText)
Avatar billede tjacob Juniormester
26. august 2007 - 11:08 #2
Det har jeg prøvet nielle, -det duer ikke.

Streamen bruger jeg bagefter til noget kryptering, hvor der skal inputtes en System.IO.Stream, og den accepterer IKKE en System.IO.StringReader.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. august 2007 - 13:49 #3
oStream = new MemoryStream(Encoding.Default.GetBytes(sText))
Avatar billede tjacob Juniormester
26. august 2007 - 14:59 #4
hmortensen>>    Det ser ud til at den virker. Det var kombinationen af MemoryStream  klassen og GetBytes metoden jeg manglede.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. august 2007 - 18:58 #5
Så tillader jeg mig at lave et svar.
Avatar billede tjacob Juniormester
27. august 2007 - 07:14 #6
Mange tak for hjælpen.