Avatar billede amorkk Nybegynder
26. august 2007 - 08:50 Der er 8 kommentarer

Use near fejl i mysql

Jeg får følgende fejl.

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '6',0', '0','', 'Test','','','0', 'N','Y', 'duration', '','f
ull', '', ' at line 19

Jeg kan ikke formå at se hvordan den laver den fejl.
PHP siden her sådan her ud.

<?
## v5.25 -> jun. 28, 2006
session_start();

## create a unique id for the images that are to be uploaded.

if (!$_SESSION['images_id']) $_SESSION['images_id'] = md5(uniqid(rand(2, 999999999)));

if ($_SESSION['membersarea']!="Active") {
    if ($_SESSION['accsusp']==2) echo "<script>document.location.href='membersarea.php'</script>";
    else echo "<script>document.location.href='login.php?redirect=sell'</script>";
} else {

if ($_SESSION['is_seller']!="Y") header ("Location: membersarea.php");

include_once ("config/config.php");

include ("themes/".$setts['default_theme']."/header.php");

if ($_SESSION['accsusp']==2) {
    header5($lang[susp_title]);
    echo "<p class=contentfont align=center>$lang[susp_text]</p>";
} else {
    $getV = checkSetupVoucher(trim($_REQUEST['voucher_code']));

    if ($getV['valid']) {
        echo "<table cellpadding=4 width=100% class=errormessage><tr><td>$lang[voucher_valid]</td></tr></table>";
    } else if (!$getV['valid']&&trim($_REQUEST['voucher_code'])!="") {
        echo "<table cellpadding=4 width=100% class=errormessage><tr><td class=redfont>$lang[voucher_invalid]</td></tr></table>";
    }

    if ($_REQUEST['description_main']!="") $_REQUEST['description'] = $_REQUEST['description_main'];

    if (is_numeric($_REQUEST['resprice'])) {
        if ($_REQUEST['resprice'] == 0) $_REQUEST['respr'] = "N";
        else if ($_REQUEST['resprice'] < 0) $_REQUEST['respr'] = "N";
        else if ($_REQUEST['resprice'] > 0) $_REQUEST['respr'] = "Y";
    } else $_REQUEST['respr'] = "N";

    include ("formchecker.php");

    ## get any prefilled fields
    if (trim($_REQUEST['step'])=="step1") {
        $prefilled = getSqlRow("SELECT * FROM probid_users WHERE id='".$_SESSION['memberid']."'");
        if (trim($prefilled['default_duration'])!="") $_REQUEST['duration'] = $prefilled['default_duration'];
        if (trim($prefilled['default_private'])!="") $_REQUEST['privateauct'] = $prefilled['default_private'];
        if (trim($prefilled['default_isswap'])!="") $_REQUEST['isswap'] = $prefilled['default_isswap'];
        if (trim($prefilled['default_sc'])!="") $_REQUEST['shipcond'] = $prefilled['default_sc'];
        if (trim($prefilled['default_scint'])!="") $_REQUEST['shipint'] = $prefilled['default_scint'];
        if (trim($prefilled['default_pm'])!="") $_REQUEST['pm'] = $prefilled['default_pm'];
        if ($prefilled['default_acceptdirectpayment']>0) $_REQUEST['acceptdirectpayment'] = $prefilled['default_acceptdirectpayment'];
        ##if (trim($prefilled['default_directpaymentemail'])!="") $_REQUEST['directpaymentemail'] = $prefilled['default_directpaymentemail'];
        if ($prefilled['default_postage_costs']>0) $_REQUEST['postage_costs'] = $prefilled['default_postage_costs'];
        if (trim($prefilled['default_insurance'])!="") $_REQUEST['insurance'] = $prefilled['default_insurance'];
        if (trim($prefilled['default_type_service'])!="") $_REQUEST['type_service'] = $prefilled['default_type_service'];
        if (trim($prefilled['default_shipping_details'])!="") $_REQUEST['shipping_details'] = $prefilled['default_shipping_details'];
        if (trim($prefilled['default_itemname'])!="") $_REQUEST['name'] = $prefilled['default_itemname'];
        if (trim($prefilled['default_description'])!="") $_REQUEST['description'] = $prefilled['default_description'];

        ## if (trim($prefilled['default_offer_active'])!="") $_REQUEST['offer_active'] = $prefilled['default_offer_active'];
        ## if (trim($prefilled['default_offer_range_min'])!="") $_REQUEST['offer_range_min'] = $prefilled['default_offer_range_min'];
        ## if (trim($prefilled['default_offer_range_max'])!="") $_REQUEST['offer_range_max'] = $prefilled['default_offer_range_max'];

    }

    if ($_GET['option']=="sellsimilar") {
        $_REQUEST['relist_similar']="YES";
        $similar = getSqlRow("SELECT * FROM probid_auctions WHERE
        id='".$_GET['similarid']."' AND ownerid='".$_SESSION['memberid']."'");
        $_REQUEST['name'] = $similar['itemname'];
          $_REQUEST['category'] = $similar['category'];
        $_REQUEST['addlcategory'] = $similar['addlcategory'];

        $_REQUEST['apply_vat'] = $similar['apply_vat'];

        $_REQUEST['description'] = $similar['description'];
          $_REQUEST['mainpic'] = $similar['picpath'];
          $_REQUEST['quantity'] = $similar['quantity'];
          $_REQUEST['auctiontype'] = $similar['auctiontype'];
          $_REQUEST['startprice'] = $similar['bidstart'];
          $_REQUEST['respr'] = $similar['rp'];
          $_REQUEST['resprice'] = ($similar['rpvalue']>0)?$similar['rpvalue']:"";
          $_REQUEST['buynow'] = $similar['bn'];
          $_REQUEST['bnprice'] = ($similar['bnvalue']>0)?$similar['bnvalue']:"";
          $_REQUEST['bidinc'] = $similar['bi'];
          $_REQUEST['bidincvalue'] = $similar['bivalue'];
          $_REQUEST['duration'] = $similar['duration'];
          $_REQUEST['country'] = $similar['country'];
          $_REQUEST['zip'] = $similar['zip'];
          $_REQUEST['hpfeat'] = $similar['hpfeat'];
          $_REQUEST['hpfeat_desc'] = $similar['hpfeat_desc'];
          $_REQUEST['catfeat'] = $similar['catfeat'];
          $_REQUEST['currency'] = $similar['currency'];
          $_REQUEST['privateauct'] = $similar['private'];
          $_REQUEST['bolditem'] = $similar['bolditem'];
          $_REQUEST['hlitem'] = $similar['hlitem'];
          $_REQUEST['shipcond'] = $similar['sc'];
          $_REQUEST['shipint'] = $similar['scint'];
          $_REQUEST['pm'] = $similar['pm'];
          $_REQUEST['postage_costs'] = $similar['postage_costs'];
          $_REQUEST['insurance'] = $similar['insurance'];
          $_REQUEST['shipping_details'] = $similar['shipping_details'];
          $_REQUEST['isswap'] = $similar['isswap'];
        $_REQUEST['counter_style'] = $similar['counter_style'];//NASH MOD - COUNTER STYLE
        $_REQUEST['type_service'] = $similar['type_service'];
        $_REQUEST['acceptdirectpayment'] = $similar['acceptdirectpayment'];
        $_REQUEST['tmp_dirpay'] = $similar['accept_payment_systems'];
        $_REQUEST['listin'] = $similar['listin'];
        $_REQUEST['auto_relist'] = $similar['auto_relist'];
        $_REQUEST['auto_relist_bids'] = $similar['auto_relist_bids'];
        $_REQUEST['auto_relist_nb'] = $similar['auto_relist_nb'];
          $_REQUEST['videofile_path'] = $similar['videofile_path'];
          $_REQUEST['listing_type'] = $similar['listing_type'];

          $_REQUEST['offer_active'] = $similar['offer_active'];
          $_REQUEST['offer_range_min'] = $similar['offer_range_min'];
          $_REQUEST['offer_range_max'] = $similar['offer_range_max'];

        $_REQUEST['step']="step1";

        ### add the custom fields
          $getFields = mysql_query("SELECT DISTINCT f.boxid, d.boxvalue, f.boxtype FROM probid_fields_data d, probid_fields f WHERE
        d.auctionid='".$_GET['similarid']."' AND d.ownerid='".$_SESSION['memberid']."' AND d.boxid=f.boxid") or die(mysql_error());
          $isFields = mysql_num_rows($getFields);
          if ($isFields) {
            while ($fields=mysql_fetch_array($getFields)) {
                if ($fields['boxtype']!="checkbox") $_REQUEST['box'.$fields['boxid']] = $fields['boxvalue'];
                else {
                    $flds = explode(";",$fields['boxvalue']);
                    for ($i=0; $i<count($flds); $i++) {
                        if (trim($flds[$i])!="") $_REQUEST['box'.$fields['boxid']][$i] = $flds[$i];
                    }

        $getAdditionalPics = mysql_query("SELECT * FROM probid_auction_images WHERE auctionid='".$_GET['similarid']."'");
        $_REQUEST['cnt1']= mysql_num_rows($getAdditionalPics);
          $addPicCnt=0;
        while ($addPic = mysql_fetch_array($getAdditionalPics)) {
            $_REQUEST['the_pic'][$addPicCnt] = $addPic['name'];
            $addPicCnt++;
        }

    ## delete pictures / movie
    if (!empty($_REQUEST['deletepic'])) {
        if (eregi('mainpic', $_REQUEST['deletepic'])) {
            $isPic = getSqlNumber("SELECT id FROM probid_auctions WHERE picpath='".$_REQUEST['mainpic']."'");
            if (!$isPic) @unlink($_REQUEST['mainpic']);
            $_REQUEST['mainpic'] = "";
        } else if (eregi('addpic', $_REQUEST['deletepic'])) {
            $picDets = explode('_',$_REQUEST['deletepic']);
            $isPic = getSqlNumber("SELECT id FROM probid_auction_images WHERE name='".$_REQUEST['the_pic'][$picDets[1]]."'");
            if (!$isPic) @unlink($_REQUEST['the_pic'][$picDets[1]]);
            $_REQUEST['the_pic'][$picDets[1]] = "";
        } else if (eregi('movie', $_REQUEST['deletepic'])) {
            @unlink($_REQUEST['videofile_path']);
            $_REQUEST['videofile_path'] = "";
        }

    $_REQUEST['name'] = remSpecialChars($_REQUEST['name']);
    $_REQUEST['description'] = remSpecialChars($_REQUEST['description']);
    $_REQUEST['hpfeat_desc'] = remSpecialChars($_REQUEST['hpfeat_desc']);

    if ($_REQUEST['step'] == "step2") {
        $_REQUEST['pm']="";
        for ($i=0;$i<count($_REQUEST['pmethod']);$i++) {
            $_REQUEST['pm'].=$_REQUEST['pmethod'][$i]."<br>";
        }

        //-----------alemiks---------------------------
        $_REQUEST['tmp_dirpay'] = '';
        if($_REQUEST['dirpay']){
            foreach($_REQUEST['dirpay'] as $k=>$v){
                $_REQUEST['tmp_dirpay'] .= $v . ',';
            }
        $_REQUEST['tmp_dirpay'] = rtrim($_REQUEST['tmp_dirpay'],',');
        //-----------alemiks---------------------------
    }

    if ($_REQUEST['step'] == "step12" || ($_REQUEST['step']=="step11" && isset($_REQUEST['nextstep']))) {
        ### this is the saver for the main image
        $tempNumber = $_SESSION['images_id'];
        if (($_FILES['file']['name']!=""||$_POST['mainpicurl'])||($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_REQUEST['mainpic']!="")) {
            if ($_POST['mainpicurl']) $_REQUEST['mainpic']="http://".str_replace("http://","",$_POST['mainpicurl']);
            else {
                $sourceFile = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['file']['name']=="") ? $_REQUEST['mainpic'] : $_FILES['file']['tmp_name'];
                $sourceFileName = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['file']['name']=="") ? $_REQUEST['mainpic'] : $_FILES['file']['name'];

                $fileExtension = getFileExtension($sourceFileName);
                $imageName = "mb".$_SESSION['memberid']."_".$tempNumber."_mainpic.".$fileExtension;
                $imgMaxSize = $setts['pic_gal_max_size']*1024;
                if ($_FILES['file']['size']<$imgMaxSize||$_REQUEST['relist_similar']=="YES") {
                    $isUpload = uploadFile($sourceFile,$imageName,"uplimg/");
                    if ($isUpload) {
                        $_REQUEST['mainpic'] = "uplimg/".$imageName;
                    }
                } else {
                    $picerror.= "<strong>$lang[error_a]</strong> $lang[auc_errpicsize1] $setts[pic_gal_max_size] kb<br>";
                }

        ### this is the uploader for the movie file
        if (($_FILES['videofile']['name']!=""||$_POST['videofileurl'])||($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_REQUEST['videofile_path']!="")) {
            if ($_POST['videofileurl']) $_REQUEST['videofile_path']="http://".str_replace("http://","",$_POST['videofileurl']);
            else {
                $sourceFile = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['videofile']['name']=="") ? $_REQUEST['videofile_path'] : $_FILES['videofile']['tmp_name'];
                $sourceFileName = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['videofile']['name']=="") ? $_REQUEST['videofile_path'] : $_FILES['videofile']['name'];

                $fileExtension = getFileExtension($sourceFileName);
                $videoName = "mb".$_SESSION['memberid']."_".$tempNumber."_video.".$fileExtension;
                $videoMaxSize = $setts['video_gal_max_size']*1024;
                if ($_FILES['videofile']['size']<$videoMaxSize||$_REQUEST['relist_similar']=="YES") {
                    $isUpload = uploadFile($sourceFile,$videoName,"uplimg/");
                    if ($isUpload) {
                        $_REQUEST['videofile_path'] = "uplimg/".$videoName;
                    } else $picerror .= $lang[movieuplerror]." ".fileUploadError($_FILES['videofile']['error'])."<br>";
                } else {
                    $picerror.= "<strong>$lang[error_a]</strong> $lang[auc_errvideosize1] $setts[video_gal_max_size] kb<br>";
                }

        ### this is the saver for the additional images
        for ($i=0;$i<$setts['pic_gal_max_nb'];$i++) {
            if (($_FILES['addfile']['name'][$i]!=""||$_POST['picurl'][$i])||($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_REQUEST['the_pic'][$i]!="")) {
                $_REQUEST['cnt1']=0;
                $cnt1=0;
            }
        if ($_FILES['file']['name']!="") {
            $_REQUEST['cnt1']=0;
            $cnt1=0;
        }
        for ($i=0;$i<$setts['pic_gal_max_nb'];$i++) {
            $imgMaxSize = $setts['pic_gal_max_size']*1024;
            if ($_FILES['addfile']['size'][$i]<$imgMaxSize||$_REQUEST['relist_similar']=="YES") {
                if(($_FILES['addfile']['name'][$i]!=""||$_POST['picurl'][$i])||($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_REQUEST['the_pic'][$i]!="")) {
                    if ($_POST['picurl'][$i]) {
                        $_REQUEST['the_pic'][$cnt1]="http://".str_replace("http://","",$_POST['picurl'][$i]);
                        $_REQUEST['cnt1']++;
                        $cnt1++;
                    } else {
                        $sourceFile = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['addfile']['name'][$i]=="") ? $_REQUEST['the_pic'][$i] : $_FILES['addfile']['tmp_name'][$i];
                        $sourceFileName = ($_REQUEST['relist_similar']=="YES"&&$_FILES['addfile']['name'][$i]=="") ? $_REQUEST['the_pic'][$i] : $_FILES['addfile']['name'][$i];
                        $fileExtension = getFileExtension($sourceFileName);
                        $addImageName = "mb".$_SESSION['memberid']."_".$tempNumber."_addpic".$i.".".$fileExtension;
                        $isUpload = uploadFile($sourceFile,$addImageName,"uplimg/");
                        if ($isUpload) {
                            $_REQUEST['the_pic'][$cnt1]="uplimg/".$addImageName;
                            $_REQUEST['cnt1']++;
                            $cnt1++;
                        }
            } else {
                $picerror .= "<strong>$lang[error_a]</strong> $lang[auc_errpicsize3] #".($i+1)." $lang[auc_errpicsize4] $setts[pic_gal_max_size] kb<br>";
            }

        if (trim($picerror)) {
            $picerrormsg = "<table width=100% class=border cellspacing=4 cellpadding=4><tr><td class=\"c3 contentfont\">$picerror<br><br>$lang[auc_errpicsize2]</td></tr></table>";
            echo $picerrormsg;
        }
        $cnt_temp = $_REQUEST['cnt1'];
        for ($i=0; $i<$_REQUEST['cnt1']; $i++) {
            if ($_REQUEST['the_pic'][$i] == "") $cnt_temp--;
        }
        $_REQUEST['cnt1'] = $cnt_temp;
        $cnt1 = $cnt_temp;
    }

    if ($_REQUEST['date17_year']!="") $_REQUEST['dyear']=$_REQUEST['date17_year'];
    if ($_REQUEST['date17_date']!="") $_REQUEST['ddate']=$_REQUEST['date17_date'];
    if ($_REQUEST['date17_month']!="") $_REQUEST['dmonth']=$_REQUEST['date17_month'];

    if ($_REQUEST['date18_year']!="") $_REQUEST['edyear']=$_REQUEST['date18_year'];
    if ($_REQUEST['date18_date']!="") $_REQUEST['eddate']=$_REQUEST['date18_date'];
    if ($_REQUEST['date18_month']!="") $_REQUEST['edmonth']=$_REQUEST['date18_month'];

    echo "<form action=\"sellitem.php\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\" name=\"sistep1\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"relist_similar\" value=\"".$_REQUEST['relist_similar']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"category\" value=\"".$_REQUEST['category']."\">        \n";
    echo "     <input type=\"hidden\" name=\"name\" value=\"".$_REQUEST['name']."\">                \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"description\" value=\"".$_REQUEST['description']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"mainpic\" value=\"".$_REQUEST['mainpic']."\">            \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"quantity\" value=\"".$_REQUEST['quantity']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"auctiontype\" value=\"".$_REQUEST['auctiontype']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"startprice\" value=\"".$_REQUEST['startprice']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"respr\" value=\"".$_REQUEST['respr']."\">                \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"resprice\" value=\"".$_REQUEST['resprice']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"buynow\" value=\"".$_REQUEST['buynow']."\">            \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"bnprice\" value=\"".$_REQUEST['bnprice']."\">            \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"bidinc\" value=\"".$_REQUEST['bidinc']."\">             \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"bidincvalue\" value=\"".$_REQUEST['bidincvalue']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"duration\" value=\"".$_REQUEST['duration']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"country\" value=\"".$_REQUEST['country']."\">         \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"zip\" value=\"".$_REQUEST['zip']."\">                 \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"currency\" value=\"".$_REQUEST['currency']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"privateauct\" value=\"".$_REQUEST['privateauct']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"shipcond\" value=\"".$_REQUEST['shipcond']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"shipint\" value=\"".$_REQUEST['shipint']."\">            \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"pm\" value=\"".$_REQUEST['pm']."\">                    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"hpfeat_desc\" value=\"".$_REQUEST['hpfeat_desc']."\">    \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"postage_costs\" value=\"".$_REQUEST['postage_costs']."\">\n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"insurance\" value=\"".$_REQUEST['insurance']."\">        \n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"shipping_details\" value=\"".remSpecialChars($_REQUEST['shipping_details'])."\">\n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"type_service\" value=\"".$_REQUEST['type_service']."\">\n";
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"isswap\" value=\"".$_REQUEST['isswap']."\">            \n";
    echo "  <input type=\"hidden\" name=\"counter_style\" value=\"".$_REQUEST['counter_style']."\"> \n";//NASH MOD - COUNTER STYLE
      echo "  <input type=\"hidden\" name=\"addlcategory\" value=\"".$_REQUEST['addlcategory']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"starttime\" value=\"".$_REQUEST['starttime']."\">        \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"dmonth\" value=\"".$_REQUEST['dmonth']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"ddate\" value=\"".$_REQUEST['ddate']."\">    \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"dyear\" value=\"".$_REQUEST['dyear']."\">    \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"shour\" value=\"".$_REQUEST['shour']."\">                \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"sminute\" value=\"".$_REQUEST['sminute']."\">            \n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"endtime\" value=\"".$_REQUEST['endtime']."\">        \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"edmonth\" value=\"".$_REQUEST['edmonth']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"eddate\" value=\"".$_REQUEST['eddate']."\">    \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"edyear\" value=\"".$_REQUEST['edyear']."\">    \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"eshour\" value=\"".$_REQUEST['eshour']."\">                \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"esminute\" value=\"".$_REQUEST['esminute']."\">            \n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"auto_relist\" value=\"".$_REQUEST['auto_relist']."\">    \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"auto_relist_bids\" value=\"".$_REQUEST['auto_relist_bids']."\">\n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"auto_relist_nb\" value=\"".(($_REQUEST['auto_relist_nb_tmp']>0) ? $_REQUEST['auto_relist_nb_tmp'] : $_REQUEST['auto_relist_nb'])."\">\n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"listin\" value=\"".$_REQUEST['listin']."\">            \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"tmp_dirpay\" value=\"".$_REQUEST['tmp_dirpay']."\">            \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"apply_vat\" value=\"".$_REQUEST['apply_vat']."\">            \n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"voucher_code\" value=\"".$_REQUEST['voucher_code']."\">\n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"videofile_path\" value=\"".$_REQUEST['videofile_path']."\">\n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"listing_type\" value=\"".$_REQUEST['listing_type']."\">\n";

      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"offer_active\" value=\"".$_REQUEST['offer_active']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"offer_range_min\" value=\"".$_REQUEST['offer_range_min']."\">\n";
      echo "    <input type=\"hidden\" name=\"offer_range_max\" value=\"".$_REQUEST['offer_range_max']."\">\n";

    if (isset($_REQUEST['nextstep'])) $next_step = 1;
    else if ($_REQUEST['relist_similar']=="YES") $next_step = 1;
    else $next_step=0;

    if (($_REQUEST['step'] != "step11"&&$next_step)||($_REQUEST['step'] != "step2"&&isset($_REQUEST['prevstep']))) {
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"hpfeat\" value=\"".$_REQUEST['hpfeat']."\">         \n";
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"catfeat\" value=\"".$_REQUEST['catfeat']."\">        \n";
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"bolditem\" value=\"".$_REQUEST['bolditem']."\">     \n";
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"hlitem\" value=\"".$_REQUEST['hlitem']."\">            \n";

        $mainCat_primary = getMainCat($_REQUEST['category']);
        $mainCat_secondary = getMainCat($_REQUEST['addlcategory']);
        ### add the custom fields
          $getFields = mysql_query("SELECT DISTINCT boxid, boxname, boxtype, active FROM probid_fields WHERE
        (categoryid='".$mainCat_primary."' OR categoryid='".$mainCat_secondary."' OR categoryid='0')") or die(mysql_error());
          $isFields = mysql_num_rows($getFields);
          if ($isFields) {
            while ($fields=mysql_fetch_array($getFields)) {
                if ($fields['boxtype']=="checkbox") {
                    for ($i=0; $i<count($_REQUEST['box'.$fields['boxid']]); $i++)
                        echo "<input type=\"hidden\" name=\"box".$fields['boxid']."[]\" value=\"".remSpecialChars($_REQUEST['box'.$fields['boxid']][$i])."\">\n";
                } else {
                    echo "<input type=\"hidden\" name=\"box".$fields['boxid']."\" value=\"".remSpecialChars($_REQUEST['box'.$fields['boxid']])."\">\n";
                }
    if (($_REQUEST['step'] != "step12"&&isset($_REQUEST['nextstep']))||($_REQUEST['step'] != "step3"&&isset($_REQUEST['prevstep']))) {
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"acceptdirectpayment\" value=\"".$_REQUEST['acceptdirectpayment']."\">\n";
    }
      for ($i=0;$i<$_REQUEST['cnt1'];$i++) {
          echo "<input type=\"hidden\" name=\"the_pic[]\" value=\"".$_REQUEST['the_pic'][$i]."\">    \n";
      }
      echo "<input type=\"hidden\" name=\"cnt1\" value=\"".$_REQUEST['cnt1']."\">                 \n";

        #### if store is enabled for the user first step is step 0
        $userStore = getSqlRow("SELECT aboutpage_type, store_active, store_account_type FROM probid_users WHERE id='".$_SESSION['memberid']."'");
        $nbStoreItems = getSqlNumber("SELECT id FROM probid_auctions WHERE ownerid='".$_SESSION['memberid']."' AND
        active='1' AND closed='0' AND deleted!='1' AND listin!='auction'");
        $storeActive = FALSE;
        if ($userStore['aboutpage_type']==2&&$userStore['store_active']==1) {
            if ($userStore['store_account_type']==0) $storeActive = TRUE;
            else {
                $maxStoreItems = getSqlField("SELECT store_nb_items FROM probid_fees_tiers WHERE id='".$userStore['store_account_type']."'","store_nb_items");
                if ($maxStoreItems!="n/a"&&$maxStoreItems!=""&&$maxStoreItems>$nbStoreItems) $storeActive=TRUE;
            }

        $category_id = getMainCat($_REQUEST['category']);

        $category_id = (getSqlNumber("SELECT category_id FROM probid_fees WHERE category_id='".$category_id."'")>0) ? $category_id : 0;
        $fee = getSqlRow ("SELECT * FROM probid_fees WHERE category_id = '".$category_id."'");

        if (!$storeActive&&trim($_REQUEST['step'])=="") {
            $_REQUEST['step']="step0";
            $_REQUEST['listin']="auction";
        }

        switch ($_REQUEST['step']) {
            case "step3":
                if (isset($_REQUEST['nextstep'])) {
                    echo "</form>";
                    include ("sellitem-final.php");
                    echo "<form>";
                }
                else if (isset($_REQUEST['prevstep'])) include ("sellitem-step12.php");
                break;
            case "step2":
                if (isset($_REQUEST['nextstep'])) include ("sellitem-step2.php");
                else if (isset($_REQUEST['prevstep'])) include ("sellitem-step11.php");
                break;
            case "step12":
                if (isset($_REQUEST['nextstep'])) include ("sellitem-step12.php");
                else if (isset($_REQUEST['prevstep'])) include ("sellitem-step1.php");
                break;
            case "step11":
                if (isset($_REQUEST['nextstep'])||$_REQUEST['curchange']=="yes") include ("sellitem-step11.php");
                else if (isset($_REQUEST['prevstep'])) include ("sellitem-step0.php");
                break;
            case "step1":
                include ("sellitem-step1.php");
                break;
            case "step01":
                include ("sellitem-step01.php");
                break;
            case "step0":
                include ("sellitem-step0.php");
                break;
            default:
                include ("sellitem-step00.php");

        }
    echo "</form>";
}
include ("themes/".$setts['default_theme']."/footer.php");
} ?>

Er der nogle som kan sige hvordan den skulle lave en fejl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. august 2007 - 08:55 #1
Du må jo lige fortælle os hvad linie 19 er.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2007 - 09:18 #2
Hvis du får en sql-fejl, er det altid en god ide at prøve at udskrive udskrive SQL-sætningen før at man forsøger at udføre den. Dette er en basal debugging-teknik.

Bortset fra det synes der ikke at være nogen af de viste SQL sætninger som kan være kandidat til den som fejler for dig. Måske er din QAL sætning i en af dine includes i stedet?
Avatar billede majbom Novice
27. august 2007 - 09:22 #3
umiddelbart ser det ud til at du har nogle '-fejl - i hvert fald i følge fejlbeskrivelsen...
Avatar billede dcheng Novice
27. august 2007 - 17:21 #4
Line 19 er tom hvis du har copy pastet denne fil, er du sikker på det ikke er en anden fil som er inkluderet som den laver fejl i. Og det ser ud til det kun er en sql fejl, så gør som nielle siger print $sql ud så du kan se query'en
Avatar billede nielle Nybegynder
03. september 2007 - 13:57 #5
Hvad med noget respons?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. september 2007 - 13:59 #6
Kommentar: splazz

Du mangler et '
Avatar billede nielle Nybegynder
11. september 2007 - 12:56 #7
?
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 10:04 #8
amorkk?