Avatar billede adela Nybegynder
06. juni 2001 - 21:34 Der er 5 kommentarer

Iptables og forwarding

Jeg har lidt problemer med forwarding af porte igennem Iptables. Jeg har en firewall, der skal forwarde til en IP-adresse på det interne netværk (webserver) + mail.....

Er der nogen, der kan hjælpe mig, evt. gerne ved at sende IPtable-scripts, der rent faktisk virker med denne funktion i sig.....
Avatar billede staaland Nybegynder
11. juli 2001 - 14:04 #1
rtfm and have fun.
Avatar billede comflex Nybegynder
12. juli 2001 - 19:31 #2
for at enable ip_forward skal der skriver ét 1-tal til en fil. Tilføj følgende til dit firewall script.

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

dette skulle virke iptables også selvom du har masq på din firewall.
Avatar billede seider Nybegynder
19. august 2001 - 17:38 #3
du skal huske at den skal tilføjes til både input, output og forward, for at få lov til at komme fra eth0 til forward til eth1.

desuden skal du lige lave den den ovendte vej.

www.fotx.net/seider
Avatar billede powerbart Nybegynder
03. november 2001 - 19:54 #4
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 22 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.2:22
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 25 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.2:25
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.2:80
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 110 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.2:110

Sådan ser min linux-firewall-box ud...

Avatar billede powerbart Nybegynder
03. november 2001 - 19:57 #5
Hvor eth0 er internet-netkorttet og eth1 er LAN-netkortet.

:o) Powerbart