Avatar billede skindbeni Nybegynder
25. august 2007 - 18:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vb.net, LoginView

Jeg er ved at opbygge en asp.net side med vb.net og ønsker at gøre brug af komponenten LoginView fra Visuel Web Developer 2005.

Jeg prøver at simplificere mit problem.

Jeg har en button og en label sat ind i min LoginView (om det er i login-området eller det "anonyme" område er ikke afgørende i eksemplet).

Det giver mig problemer, når jeg dels prøver at kode i knappens  onclick event og dels når jeg prøver at tilgå labelen, fx. dens text-egenskab. Og det samme er tilfældet med alle andre  komponenter, som jeg kunne tænke mig at sætte ind i loginview'et.

Første del: Såden ser starten på onclick eventen ud når knappen IKKE er i loginview'et
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)

Og sådan ser den ud, når den er inden i et loginview.
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)

Jeg kan dog sagtens lave en onclick kode, men ønsker jeg fx at ændre label1's text egenskab til "1234" har jeg problemer

Jeg ville jo normalt skrive

label1.text = "1234"

Men jeg får følgende fejl. "Name Label1 is not declared"

Min side hedder
/master/default.master
/master/default.master.vb

mit loginview hedder loginview1
min label hedder label1
min knap hedder button1

Hvordan kan jeg kode dette korrekt?
Avatar billede neoman Novice
25. august 2007 - 18:42 #1
Dim myLabel as Label
myLabel=CType(LoginView1.FindControl("label1"), Label)
myLabel.Text = "1234"

Når en kontrol er inde i en anden kontrol/container, så kan du ikke "tale" til den direkte, men skal finde den i den respektive kontrol/container.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
27. august 2007 - 11:54 #2
Tak.

Både for løsningen og forklaringen bag det.

Lav et svar og du bliver belønnet. ;o)
Avatar billede neoman Novice
27. august 2007 - 11:59 #3
Here it comes:)