Avatar billede henrik_40 Nybegynder
24. august 2007 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if then else i repeater

Hejsa
Jeg er problemer med NULL-felter fra databasen til en repeater. For at løse problemet har jeg forsøgt at sætte "AllowDBNull = false". Men her får jeg fejlen:
"
Begrænsningerne blev ikke aktiveret. En eller flere rækker indeholder værdier, der overskrider begrænsningerne på værdier uden null, entydige værdier og fremmede nøgler.
"

Det er denne forespørgsel i min repeater som fejler (p.gr.a null-felt tror jeg):
( int.Parse(Eval("Pladser").ToString() )  > int.Parse(Eval("Deltagere").ToString() ).

Alternativt ville man måske kunne med en if-then-else sætning i stil med denne:
              <asp:Image runat="server" ImageUrl='
<%" if Eval("Deltagere") != DBNull.Value then
        ~/images/ikon-groen.gif
    else
    if ( int.Parse(Eval("Pladser").ToString() )  > int.Parse(Eval("Deltagere").ToString() )
              ~/images/ikon-groen.gif
              else
            ~/images/ikon-roed.gif

%>

Sagt på dansk:
Hvis Deltagere.value = null så sæt grøn-grafik
Hvis  Pladser > Deltagere (kan kun undersøges hvis deltagere != null) så sæt grøn grafik eller rød grafik.

Kan nogle forstå hvad jeg mener og hjælpe mig?

/henrik
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
24. august 2007 - 18:30 #1
Kan du ikke fange data fra SQL sætning i denne stil Isnull(kolonne, 0)

:-) karsten_larsen
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
24. august 2007 - 19:09 #2
Mange mange tak. Det gør livet meget nemmere. Læg et svar.. :-)

SELECT        IDProdukt, Dato, Aflyst, WWW_Vises, Event, Program, Pladser, Tidspunkt, Sluttidspunkt, Sted, LokalAfdeling, Afmeldingsdage, Gæst_90, MedlemstypeID,
                        Pris, PrisGæst, [By],  ISNULL(Deltagere, 0) AS Deltagere, Produktnavn, InviteretAf, KræverIkkeTilmelding, InviteretPris, Adresse, Postnr
FROM            Q_Aktieskole
WHERE        (MedlemstypeID = @MedlemstypeID)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
24. august 2007 - 21:04 #3
et svar
:) karsten_larsen