Avatar billede druen Nybegynder
23. august 2007 - 11:04 Der er 5 kommentarer

Udskiftning af [ og ]

Hej

Jeg skal lave nogle søg og erstatfunktioner på en større mængde tekst og vil derfor først gøre det hele til html-koder i stedet for diverse tegn. Det virker fint nok med ø,Ø,æ,Æ osv. osv., men nedenfor er et teksempel på noget der går galt. Scriptet viser simpelthen ikke $text variablen. HVORFOR!?!?!?!?!

<?
$text = "Hej [hello] osv.";

$text = ereg_replace("[","&lsqb;",$text);
$text = ereg_replace("]","&rsqb;",$text);

echo "Her er det: $text";

?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2007 - 11:10 #1
[ og ] er "magiske" i regulære udtryk. Brug i stedet for bare str_replace
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2007 - 11:11 #2
Og sæt din webserver/webhotel til at vise fejl på siden mens du udvikler.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2007 - 11:12 #3
Forstået på den måde, at du gerne skulle have set en fejlbesked i retning af:

Warning: ereg_replace() [function.ereg-replace]: REG_EBRACK in /***********.php on line 4
Her er det:
Avatar billede druen Nybegynder
23. august 2007 - 11:29 #4
Mange tak for rådet. Nu virker det perfekt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2007 - 11:30 #5
Jeg samler ikke på point, så accepter blot dit eget svar. Du har ikke tænkt dig at bruge http://php.net/htmlentities ?