Avatar billede dhc Nybegynder
22. august 2007 - 23:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

select option mysql hjælp

Hej, Folkens

Er i gang med at lave en brackets,
men der er kommet et problem med "INSERT INTO".

//brackets.php

<form action="submit.php" method="POST">
<select name="team1">
<option selected="selected">Team 1</option>
<?php
$db = mysql_connect("mydb5.surftown.dk", "vuksite_data", "monday");
    mysql_select_db("vuksite_data", $db);
$foresp = mysql_query ("SELECT * FROM ass_team WHERE cup_godkendt = 'yes' ORDER BY clan_navn ");
while ($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<option name='team1'>" . $data["clan_navn"] . "</option>";
    }
?>
</select>
vs. <select name="team2">
<option selected="selected">Team 2</option>
<?php
$foresp = mysql_query ("SELECT * FROM ass_team WHERE cup_godkendt = 'yes' ORDER BY clan_navn ");
while ($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<option name='team2'>" . $data["clan_navn"] . "</option>";
    }
?>
</select>
</form>

<!--- PS. har kun skrev de 2 første select box'e ned har os ---!>

//submit.php

<?
$team1 = $_POST["team1"];
$team2 = $_POST["team2"];
$team3 = $_POST["team3"];
$team4 = $_POST["team4"];
$team5 = $_POST["team5"];
$team6 = $_POST["team6"];

//mysql info
mysql_connect("mydb5.surftown.dk", "vuksite_data", "monday");
mysql_select_db("vuksite_data");

mysql_query("INSERT INTO brackets (id, team1, team2, team3, team4, team5, team6) VALUES ('', '$team1', '$team2', '$team3', '$team4', '$team5', '$team6')");
?>

Håber i kan se problemet, takker på forhånd.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. august 2007 - 23:34 #1
En <option> skal ikke have et navn
Er det dit password, der står her bør du nok ændre det med det samme, eller kontakte en coadmin for at få fjernet spørgsmålet.
Hvad er der galt? Er der fejl i SQL-sætningen? Prøv

mysql_query("INSERT INTO brackets (id, team1, team2, team3, team4, team5, team6) VALUES ('', '$team1', '$team2', '$team3', '$team4', '$team5', '$team6')") or die(mysql_error());
Avatar billede dhc Nybegynder
23. august 2007 - 08:32 #2
Nej det er et gamle stykke kode så mysql info er ikke rigtig,
men fandt fejlen via. or die(mysql_error()); takker

OUT
Avatar billede dhc Nybegynder
08. februar 2008 - 19:24 #3
WHAT!