Avatar billede clausberg Nybegynder
22. august 2007 - 21:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Send til ny side efter submit

Hey
Jeg vil gerne sende brugeren videre til en ny side efter tryk på submit i en login form.

Lige nu ser scriptet således ud:

<?
if($session->logged_in){
  echo "Velkommen <b>$session->username</b>. "
      ."<a href=\"userinfo.php?user=$session->username\">Din konto</a>&nbsp;"
      ."<a href=\"useredit.php\">Ret konto</a> &nbsp;";
  if($session->isAdmin()){
      echo "[<a href=\"admin/admin.php\">Admin Center</a>] &nbsp;";
  }
  echo "<a href=\"process.php\">Logout</a>";
}
else{
?>
<?
if($form->num_errors > 0){
  echo "<font size=\"2\" color=\"#ff0000\">".$form->num_errors." fejl fundet</font>";
}
?>
<form action="process.php" method="POST">
<input type="text" name="user" maxlength="30" size="5" class="login" value="<? echo $form->value("user"); ?>" />&nbsp;
<? echo $form->error("user"); ?>
<input type="password" name="pass" maxlength="32" size="5" class="login" value="<? echo $form->value("pass"); ?>" />&nbsp;
<? echo $form->error("pass"); ?>
<input type="hidden" name="sublogin" value="1" />
<input name="submit" type="image" src="pic/gif/submit.gif" alt="Login" />
<input type="checkbox" name="remember" <? if($form->value("remember") != ""){ echo "checked"; } ?> />Husk mig!&nbsp;
<a class="main" href="forgotpass.php">Glemt password?</a>
</form>
<?
}
?>

Men i stedet for at vise menuen, efter at brugeren har logget sig ind, vil jeg gerne sende brugeren automatisk til fx secretsite.php

Thanks!
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. august 2007 - 21:43 #1
Hvordan du styrer din indlogning, kan jeg ikke se.
Men du kan jo smide brugeren til en anden side med:
header('Location: andenside.php');
exit();
Avatar billede clausberg Nybegynder
22. august 2007 - 21:51 #2
Vil det sige:

<?
if($session->logged_in){
header('Location: andenside.php');
exit();
}
else {
?>
bla bla bla

Jeg får fejl på det.
Avatar billede clausberg Nybegynder
22. august 2007 - 21:58 #3
øhh... jeg ved, at header ikke skal placeres der, men aller øverst i scriptet... så den funktion, kan jeg vel ikke bruge?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. august 2007 - 23:19 #4
header funktionen kan ikke bruges efter du har udskrevet noget til siden...
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2007 - 07:46 #5
Som net-base siger: Header skal ikke altid sættes øverst, den skal bare placeres inden der er sendt data til browseren, f.eks. via: echo 'data'; eller print 'data'; osv...
Avatar billede zurekk Nybegynder
23. august 2007 - 15:11 #6
Jeg bruger selv denne:
function redirect( $to )
    {
        if( headers_sent() )
            {
                echo "<script>document.location.href='$to';</script>";
            }
        else
            {
                @ob_end_clean();

                header( 'HTTP/1.1 301 Moved permanently!' );
                header( 'Location: ' . $to );
            }

Der findes garanteret bedre alternativer, men jeg synes om den :)
Avatar billede clausberg Nybegynder
25. august 2007 - 00:27 #7
jeg tjekker det lige ud...
Avatar billede clausberg Nybegynder
06. november 2007 - 22:11 #8
smid et svar ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2007 - 07:45 #9
Hvem skal smide svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. november 2007 - 10:54 #10
Takker for point.